Show simple item record

dc.contributor.advisorÜmer, Engin
dc.contributor.authorYiğitaslan, Nurten İrem
dc.date.accessioned2020-12-06T13:41:39Z
dc.date.available2020-12-06T13:41:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102837
dc.description.abstractPROF. YURDAER ALTINTAŞ'IN TİYATRO AFİŞLERİNİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİYİĞİTASLAN, Nurten İremYüksek Lisans, Grafik Tasarımı Anabilim DalıTez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Engin ÜmerHaziran-2019, 111 sayfaBu çalışma dört bölümde incelenmiştir. Çalışmanın kapsamında Yurdaer Altıntaş'ın tiyatro afişlerinin göstergebilimsel analizi yapılmıştır. İletilmek istenenen mesaj, Saussur'un göstergebilimsel analiz çalışmasına göre yorumlanmıştır. Çalışma, görsel iletişim, göstergebilim, afişin tarihçesi ve Yurdaer Altıntaş ana hatlarıyla açıklanmıştır. Ancak genel olarak Yurdaer Altıntaş'ın tiyatro afişlerinin göstergebilimsel analizi ile çalışmanın temeli oluşturulmuştur. Göstergebilimsel analiz ile tiyatro afişlerine farkındalık getirerek tiyatro afişlerini tekrar gündeme getirmek çalışmanın temel amacıdır. Çalışmada, Yurdaer Altıntaş'ın 1961 ile 1999 yılları arasından 35 tiyatro afişi içerisinden Kent Oyuncuları, Dormen Tiyatroları, Arena Tiyatrosu ve Şehir Tiyatroları için yapmış olduğu afişlerden belirli dönem aralıklarıyla seçilen afişler üzerinde yapılan analiz çalışmasıyla Yurdaer Altıntaş'ın çalışmalarında dönemsel farklılar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Afiş, Göstergebilim, Tiyatro, Yurdaer Altıntaş
dc.description.abstractSEMIOTIC ANALYSIS OF PROF.YURDAER ALTINTAŞ'S THEATER POSTERSYİĞİTASLAN, Nurten İremMaster's Degree, Graphic Design Department Thesis Advisor: Assist Prof. Engin Ümer June-2019,111 pageThis study is examined in four sections.Within the scope of the study, semiotic analysis of Yurdaer Altıntaş's theater posters was performed. The message was interpreted according to the semiotic analysis of Saussure. The study is explained by the help of visual communication, semiotics, poster history and Yurdaer Altıntaş's main lines. However, in general, the basis of the study was formed by semiotic analysis of Yurdaer Altıntaş's theater posters. The main purpose of this study is reawaken the theater posters by bringing awareness to theater posters with semiotic analysis. In this study, it was concluded that Yurdaer Altıntaş's periodical differences were found in the posters chosen by Yurdaer Altıntaş from 1961 to 1999 on the posters selected from 35 theater posters for Kent Actors, Dormen Theaters, Arena Theater and City Theaters.Keywords: Poster, Semiotics, Theatre, Yurdaer Altıntaşen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleProf. Yurdaer Altıntaş`ın tiyatro afişlerinin göstergebilimsel analizi
dc.title.alternativeSemiotic analysis of Prof.Yurdaer Altintaş's theater posters
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10281007
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589561
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess