Güzel sanatlar liselerinde çalgı eğitimi alan öğrencilerde karşılaşılan fizyolojik rahatsızlıklar
dc.contributor.advisor | Özkeleş, Sercan | |
dc.contributor.author | Tosun, Tuncay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T13:41:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T13:41:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102832 | |
dc.description.abstract | Müzik eğitimi oldukça disiplin ve sorumluluk gerektiren bir süreçtir. Öğrenci, geliştirilen müziksel işitme eğitiminin yanında, koordine fiziksel hareketlerle çalgı eğitimini de alır. Çalgı eğitiminde kişiler; el, bilek, kol, omuz, boyun, bel ve ayak fonksiyonlarında istendik davranış değişikliği yapmakta, öğrenme sürecinde kullandığı her kasa yeni bir refleks kazandırmaktadır. Bu süreç dâhilinde, müzik eğitimi alan öğrencilerde çalgı eğitimi boyunca bedeni zorlamadan kaynaklı olarak kalıcı da olabilecek fizyolojik rahatsızlıklar oluşabilmektedir. Ülkemizde de müzik eğitimine yoğun olarak güzel sanatlar lisesinde başlanması ve bu okullara giden öğrencilerin yaş grubu olarak ergenlik döneminde olmaları fiziksel rahatsızlıkların görülme olasılığını ve oluşmasına zemin hazırlamaktadır. Güzel sanatlar liselerinde çalgı eğitimi alan öğrencilerde karşılaşılan fizyolojik rahatsızlıkların nedenlerine ilişkin tespitlerin yapılması ve oluşabilecek fizyolojik rahatsızlıklara ilişkin farkındalığın oluşturulması amaçlanan bu çalışmada, çalgı eğitimi alan öğrencilerde karşılaşılan fizyolojik rahatsızlıklar saptanmaya çalışılmıştır. Çalgı eğitiminde karşılaşabilecek fizyolojik rahatsızlıklara dikkat çekmek ve oluşabilecek fizyolojik rahatsızlıklara karşı çeşitli önlemlerin alınması açısından da önem taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubundaki Ordu Penpe İzzet Şahin Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü'nde 11. ve 12 sınıfta öğrenim gören 42 öğrencinin %90,48'inde, çeşitli fizyolojik rahatsızlıkların olduğu tespit edilmiştir. Bu duruma ilişkin olarak gerek öğrencilerin şikâyetleri gerekse doktorların katılımcılara ilişkin hikâyeleri genel olarak değerlendirildiğinde, öğrencilerin uyguladıkları çalgı teknikleri ile uzun süren çalışma saatleri, fizyolojik rahatsızlıkların ortaya çıkmasında etkili olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | Music education is a process that requires quite discipline and responsibility. In addition to the developed musical hearing education, the student also receives instrument training with coordinated physical movements. People in instrument education; hand, wrist, arm, shoulder, neck, waist and foot function changes the desired behavior, each muscle used in the learning process gives a new reflex. During this process, students who receive music education may develop permanent physiological disorders due to forcing the body during the instrument education. In our country, music education is started intensively in fine arts high school and the students who go to these schools as adolescents are in the adolescence period prepare the ground for the possibility and occurrence of physical disorders. In this study, it is aimed to determine the causes of physiological disorders encountered in students receiving instrument education in fine arts high schools and to create awareness about the physiological disorders that may occur, in order to determine physiological disorders encountered in students receiving instrument education. It is also important to draw attention to physiological disorders that may be encountered in instrument education and to take various precautions against physiological disorders that may occur. It was found that 90.48% of 42 students studying in the 11th and 12th grades of Ordu Penpe İzzet Şahin Fine Arts High School Music Department in the study group had various physiological disorders. When the complaints of the students and the stories of the physicians regarding the participants were evaluated in general, it was concluded that the students' instrumental techniques and long working hours were effective in the emergence of physiological disorders. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar liselerinde çalgı eğitimi alan öğrencilerde karşılaşılan fizyolojik rahatsızlıklar | |
dc.title.alternative | Physiological disorders encountered in the education of musical instruments in fine arts high school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10281531 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORDU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589768 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |