Show simple item record

dc.contributor.advisorTağ Kalafatoğlu, Şermin
dc.contributor.authorÜmer, Mükrima
dc.date.accessioned2020-12-06T13:41:27Z
dc.date.available2020-12-06T13:41:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102831
dc.description.abstractTarih boyunca kadınların sosyal konumu belli başlı özellikler ile tanımlanmıştır. Sanat da bu kabullere göre kadınları temsil etmiştir. Yirminci yüzyılın başından itibaren sinema sanatının toplumdaki kadın tanımlarından uzak kalmadığı görülmektedir. Sinemada kadının temsili toplumdaki kadın algıları ile gerçekleşmektedir. Son dönemde ise sinemanın bağımsız kadın karakterlerin hikayelerinin anlattığı söylenebilir. Danimarka sinemasının yönetmenlerinden Lars von Trier'in de filmlerinde kadın karakterlerin önemli bir yeri vardır. Trier'in ilk döneminde kadınların ahlaki ideallerin, masumiyetin, dinin sembolü olarak tanımlandığı söylenebilir. Trier'in çalışma kapsamında ele alınan filmlerinde ise bu rolün tersine döndüğü görülmektedir. Son dönem filmlerinde yönetmen kadın karakterlerini toplumu rollerine ters düşen şekilde gösterdiği görülmektedir. `Dogville` ve `Manderlay` filmlerinde Grace ve Melankoli filmindeki Justine'in de `Nymphomaniacs`da Joe'nin toplumun kendi gerçeklerine uyumsuz olduğu görülmektedir. Grace ise toplumun düzenini adalet ve hak uğruna dönüştürme amacındadır. Justine kişisel dünyasında melankoli duygusuyla ifade edilmektedir. `Antichrist` filminin kadın karakteri ise doğa ve büyücülük ile tanımlanmaktadır. Bu çalışmada temsil ve kadın temsili açısından feminizmin düşüncelerine yer verilmiştir. Kadın temsillerini anlamak amacıyla sinema tarihinden kadın karakterleri de araştırılmıştır. Trier'in sinemasının genel karakterinin anlatıldığı bölümden sonra son dönem filmlerinde kadın temsilinin nasıl gerçekleştirildiği araştırılmıştır. Trier'in kadın karakterleri değerlendirilirken onların suç kavramı etrafında anlam kazanabileceği söylenebilir. Çalışma kapsamında incelenen filmlerde kadın karakterler toplumsal rollerine karşı çıkar şekilde görülmüştür.
dc.description.abstractThe history of communicating with its history. According to these assumptions, art represents women. Since the beginning of the twentieth century, it is seen that the art of cinema has not been distant from the definitions of women in society. She makes her representation in cinema with the perceptions of women in society. If it ends, it can be said that the stories of independent female characters of the cinema are told.Lars von Trier, one of the directors of Danish cinema, women play important roles in his films. It can be said that in the first period of Trier, moral ideals were defined as symbols of innocence and religion. It is seen that this role is reversed in the films that Trier does not work. In recent films, the director shows that she portrays female characters in a way that goes against society roles. In `Dogville` and `Manderlay` films, Grace and Justine in Melancholy, and `Nymphomaniacs,` Joe appears to be incompatible with society's own realities. Grace aims the order of society for justice and the right to order. In Justine's personal world we express a sense of melancholy. The female character of `Antichrist` is defined by nature and witchcraft.It presents the representations of Women, which represent this thing and represent women. After the section on the general character of Trier's cinema, he found out how to represent women in his recent films. When evaluating Trier's female characters, it can be said that they can gain meaning around the concept of crime. In the films examined within the scope of the study, female characters were seen as opposed to their social roles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title2005`den günümüze Lars Von Trier sinemasında kadın temsili
dc.title.alternativeWomen's representation in Lars Von Trier cinema from 2005 to present
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10290180
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591450
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess