Sınıf öğretmenlerinin ilkokul 4.sınıf matematik dersi öğretim programına yönelik görüşleri: Bir karma yöntem çalışması
dc.contributor.advisor | Tabak, Sanem | |
dc.contributor.author | Turan, Alperen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T13:39:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T13:39:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102787 | |
dc.description.abstract | Eğitimin kalitesini artırmaya yönelik yapılan çalışmaların başarıya ulaşması, programın uygulayıcısı öğretmenlerin değişimi anlamasına, yenilikleri uygulamalarına ve değişimi özümsemelerine bağlıdır. Bu öğretim programlarının sınıf öğretmenleri tarafından ne ölçüde benimsendiği, nasıl algılandığı ve doğru biçimde uygulanıp uygulanmadığına dair yapılan çalışmalar önemli görülmektedir. Bu doğrultuda bu araştırmada, 2018–2019 eğitim-öğretim yılında uygulanan ilkokul 4. sınıf matematik dersi öğretim programının kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme boyutlarına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur.Araştırmada öncelikle sınıf öğretmenlerinin ilkokul matematik dersi öğretim programına yönelik var olan görüşlerinin belirlenmesi amacıyla ölçek uygulanmış ve elde edilen veriler çözümlenmiştir. Ardından sınıf öğretmenlerinin programa yönelik görüşlerinin altında yatan gerekçeleri ve nedenlerinin ayrıntılı olarak incelenmesi amacıyla sınıf öğretmenleriyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada izlenen bu süreç doğrultusunda araştırmada karma yöntemlerden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunun çalışma grubunu basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenen 171 ilkokul 4.sınıf öğretmeni; nitel boyutunu ise, ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen 13 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nicel verilerin analizinde, frekans, yüzde ve aritmetik ortalama gibi betimsel istatistikler; nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, sınıf öğretmenlerinin ilkokul 4.sınıf matematik dersi öğretim programının kazanım, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme boyutuna ilişkin görüşlerinin olumlu yönde olduğu görülmektedir. Sınıf öğretmenleriyle yapılan görüşmelerde, öğretmenler öğretim programının ögelerinde teoride herhangi bir sorun olmadığını, fakat uygulamada birçok sorunla karşılaşıldığını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri uygulamada karşılaştıkları sorunları; matematik dersine ayrılan sürenin yetersiz olması, sınıfın ve okulun programın uygulanması için yeterli fiziksel donanıma sahip olmaması, içerik verilirken ders kitaplarının yetersiz kalması ve programın öngördüğü öğretim materyallerinin okullarda bulunmaması şeklinde ifade etmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Program değerlendirme, öğretmen görüşleri, ilkokul matematik dersi öğretim programı. | |
dc.description.abstract | The success of the studies aimed at increasing the quality of education depends on the teachers' understanding of the change, applying the innovations and assimilating the change. For this reason, it is significantly seen that the studies carried out on the extent to which the curriculum is adopted, perceived and applied correctly by the primary teachers. Accordingly, in this study, the opinions of the primary teachers about the acquisition, content, learning-teaching process and measurement-evaluation dimensions of primary school the 4th grade mathematics curriculum applied in 2018-2019 academic year were consulted. Firstly, the scale was applied in order to determine teachers' current opinions about primary school mathematics curriculum and the obtained data were analyzed. Afterwards, interviews were conducted with primary teachers in order to examine the reasons and underlying reasons of classroom teachers'opinions in detail towards the curriculum. In line with this process, exploratory sequential pattern of mixed methods was used in the research. The study group of the quantitative dimension of the study is composed of 171 primary school 4th grade teachers determined by simple random sampling method and the qualitative dimension is composed of 13 primary teachers determined by criterion sampling method. In the analysis of quantitative data, descriptive statistics such as frequency, percentage and arithmetic mean; content analysis was used in the analysis of qualitative data.When the results of the research are evaluated, it is seen that primary teachers' opinions about the acquisition, learning-teaching process, measurement and evaluation dimension of primary school 4th grade mathematics curriculum are positive. In the interviews with the primary teachers, the teachers stated that there was no problem in theory in the elements of the curriculum, but many problems were encountered in practice. Primary teachers stated that they encountered problems in practice because the time of the mathematics course was insufficient, the class and school did not have sufficient physical equipment for the implementation of the curriculum, the textbooks were insufficient while the content was given and the teaching materials stipulated by the curriculum were not available at schools.Keywords: Curriculum evaluation, teacher opinions, primary school mathematics curriculum. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin ilkokul 4.sınıf matematik dersi öğretim programına yönelik görüşleri: Bir karma yöntem çalışması | |
dc.title.alternative | Primary teachers 'views on the 4th grade mathematics curriculum: a mixed-method study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-29 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10310600 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORDU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 625821 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |