Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzsoy, Gökhan
dc.contributor.authorÖztürk, Derya
dc.date.accessioned2020-12-06T13:37:56Z
dc.date.available2020-12-06T13:37:56Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102729
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri derslerinde kullanılan STEM etkinliklerinin akademik başarıya etkisinin incelenmesidir. Yapılan araştırma için çalışma grubu; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Ordu ili Altınordu ilçesi kapsamında, aynı okulda bulunan iki dördüncü sınıfta okuyan, rastgele belirlenmiş deney ve kontrol gruplarında bulunan 48 öğrenci ile oluşturulmuştur. Araştırmanın deney grubunda bulunan öğrencilere (n= 25), fen bilimleri dersinde akademik başarıyı arttırmak amacıyla, beş hafta süreyle STEM etkinlikleri entegrasyonu sağlanmış öğretim süreci uygulanmıştır. Kontrol grubunda (n= 23) ise var olan normal sürecin devam etmesi sağlanmıştır. Araştırma kapsamında veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ve `Kuvvetin Etkileri'' ünitesini kapsayan akademik başarı testi aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada STEM etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek için ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda fen bilimleri dersine entegre edilmiş STEM etkinlikleri ile ders işlenirken, kontrol grubunda mevcut öğretim programı esas alınarak dersler işlenmiştir. Araştırma sonunda STEM etkinlikleri gerçekleştirilen deney grubu ile mevcut programın yürütüldüğü kontrol grubu arasında akademik başarı bakımından deney grubu lehine anlamlı fark gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the effects of STEM activities used in primary school fourth grade science classes on academic achievement. Study group for the research consists of 48 students in randomly determined experimental and control groups studying in two fourth grades in the same school within the scope of Altinordu district of Ordu in the 2018-2019 academic year. In order to increase academic achievement in the science course, STEM activities were applied to the students in the experimental group (n= 25), in the contol group (n= 23), the normal process was maintained. Within the scope of the research, the data were collected by means of academic achievement test developed by the researcher and covering the unit ''Effects of Force`. In the study, pre-test and post-test control group quasi-experimental design was used to investigate the effects of STEM activities on students' academic achievement. In the experimental group, STEM activities were integrated with the science course and the control group was taught based on the current curriculum. At the end of the study, a significant difference was observed between the experimental group and STEM activities in the favor of the experimental group.en_US
dc.languageTurkish and English
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde stem etkinliklerinin akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of stem activities on academic success in primary school 4th grade science course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-27
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10323050
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid628340
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess