Okuduğunu anlama kalibrasyon ölçeğinin geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Kuruyer, Hayriye Gül | |
dc.contributor.author | Odabaşi, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T13:37:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T13:37:39Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102721 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama kalibrasyon becerilerini geçerli ve güvenilir bir şekilde ölçecek kapsamlı bir ölçme aracına duyulan gereksinimle planlanmıştır. Araştırmanın amacını, bu nedenle, ilkokul dördüncü sınıf düzeyindeki öğrencilere yönelik standardizasyonu yapılmış bir Okuduğunu Anlama Kalibrasyon Ölçeği'nin geliştirilmesi ve geçerlik ve güvenirliğinin test edilmesi oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Ordu ili, Altınordu ilçesinde yer alan üç ilkokulda eğitim alan dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama kalibrasyon becerileri Okuduğunu Anlama Kalibrasyon Ölçeği'ne bağlı olarak geliştirilen Okuma Görevleri Puanlama Yönergesi ve Okuduğunu Anlama Kalibrasyonu Puanlama Yönergesi ile değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmelerden elde edilen veriler ise Okuduğunu Anlama Kalibrasyon Ölçeği'nin geçerlik ve güvenirlik hesaplamalarının yapılabilmesi için analiz edilmiştir. Analizlerden elde edilen bulgular, Okuduğunu Anlama Kalibrasyon Ölçeği'nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kalibrasyon becerilerini geçerli ve güvenir şekilde ölçtüğünü göstermiştir. | |
dc.description.abstract | This study was planned with the need for a comprehensive assessment tool that will measure the comprehension calibration skills of primary school fourth grade students in a valid and reliable way. The aim of the study was therefore to develop a standardized Reading Comprehension Calibration Scale for fourth grade students and to test the validity and reliability of the scale. The study group of the study consisted of fourth grade students who were educated in three primary schools in Altınordu, Ordu. The reading comprehension calibration skills of the fourth grade students in the study were evaluated with the Reading Tasks Scoring Instruction and the Reading Comprehension Calibration Scoring Instruction developed according to the Reading Comprehension Calibration Scale and. The data obtained from the evaluations were analyzed in order to make validity and reliability calculations of the Reading Comprehension Calibration Scale. The findings obtained from the analyzes showed that the Reading Comprehension Calibration Scale measures the calibration skills of the fourth grade students in a valid and reliable way. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okuduğunu anlama kalibrasyon ölçeğinin geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Development of reading comprehension calibration scale | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-27 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10322786 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORDU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 628335 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |