Show simple item record

dc.contributor.advisorÇil, Elif
dc.contributor.authorDede, Belgin
dc.date.accessioned2020-12-06T13:24:09Z
dc.date.available2020-12-06T13:24:09Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102351
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ailesi mevsimlik tarım işçisi olan ve olmayan ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine karşı olan tutumlarını incelemektir. Çalışmada araştırma yöntemlerinden karma yaklaşım benimsenmiştir. Araştırmanın örneklemini 130 gezici tarım işçisi ailelerin çocukları, 119 kırsal kesim öğrencisi ve Ordu merkezde 153 öğrenci olmak üzere toplam 402 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olan fen bilimleri tutum ölçeği, nitel verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS Portable istatistik paket programı ve nitel veri analizinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarından öğrencilerin sosyoekonomik durumları ile tutumları arasında orta düzeyde anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur. Bunun yanında betimsel analizden tüm guruplarda yer alan öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı 'zor ve sıkıcı' ile 'zor ama zevkli' değişkenin olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin tutumları üzerinde etkili olan %75 lik diğer faktörlerin araştırılması önemli görülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the attitudes of middle school students, who are family migrants and non-migrant agricultural workers, to the science class. Blended of research methods has been adopted in the study. The sample of the study consisted of 402 middle school students, 130 migratory agricultural workers' family children, 119 rural students and 153 students in Ordu province center. Scientific attitude scale, quantitative data collection tool, semi-structured interview form and observation technique were used to collect qualitative data. SPSS Portable statistical package program and qualitative data analysis were used for the analysis of the obtained data. The results of the analysis show that there is a moderately significant difference between students' socioeconomic status and attitudes. In addition, descriptive analysis has led to the conclusion that all the students in all groups are `difficult and boring` and `difficult but enjoyable` to the science class. It is important to investigate other factors that are 75% effective on students' attitudes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin fen bilimleri tutumlarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi (Mevsimlik tarım işçisi ailelerin çocukları Ordu ili örneği)
dc.title.alternativeInvestigation of secondary school students' attitudes towards science in terms of some variables (Seasonal agricultural worker families' children Ordu province example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10081606
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494987
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess