Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Cengiz
dc.contributor.authorBakan, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-06T13:20:34Z
dc.date.available2020-12-06T13:20:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102245
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul bilim uygulamaları dersine ilişkin öğretmenlerin öz-yeterlik inanç düzeylerini belirlemek ve bu öz-yeterlik inançlarını cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem, mezun oldukları fakülte/yüksekokul türüne göre incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretimin yılında, Ordu ili merkez ve ilçe ortaokullarında görev yapan 221 fen bilimleri öğretmenlerinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak `Bilim Uygulamaları Dersi Öğretmen Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği (BUDÖÖİÖ)` ve `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, fen bilimleri öğretmenlerinin bilim uygulamaları dersine ilişkin öğretim öz-yeterlik inançlarının `çok yüksek` düzeyde olduğu belirlenmiştir. Benzer şekilde, ölçeğin `öğrenci ürünleri` ve `öğretim sürecinde zorlanma` alt boyutlarına ilişkin öz-yeterlik inançlarının `çok yüksek`; `bireysel öğretim` öz-yeterlik inançlarının ise `yüksek` düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem, mezun oldukları fakült/yüksekokul türü ile öğretmenlerin öz-yeterlik inançları arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the teachers' self-efficacy beliefs related to middle-school science appliations course and to investigate their self-efficacy beliefs according to gender, education levels, professional seniority and the type of faculty/college they gratuate. In the study, relational survey was used. The study group consists of 211 science teacher working in the central and districts middle-school of Ordu city in the 2017-2018 academic year. `Science Applications Course Teacher Self-Efficacy Belief Scale (SACTSEBS)` and `Personal Information Form` were used as data collection tools. As a result of the study, it was determined that science teachers' self-efficacy concerning science applications course was `very high` level. Similarly, teachers' self-efficacy beliefs concerning `student outcome` and `strain in teaching` sub-dimensions were `very high` level; `individual teaching` sub-dimension were `high` level. It was determined that there aren't significant difference among gender, education, education status, professional seniorty, the type of faculty/college that graduated and teachers' self-efficacy beliefs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSeçmeli bilim uygulamalı dersine ilişkin öğretmenlerin öz-yeterlik inançlarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of teachers' self-efficacy beliefs related to selective science applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-12
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10280848
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid593199
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess