Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan Sağlam, Naciye
dc.contributor.authorOnay, Merve
dc.date.accessioned2020-12-06T13:17:44Z
dc.date.available2020-12-06T13:17:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102161
dc.description.abstractBu çalışmada Keçiören (Ankara) ilçesindeki balık satış işletmelerinin sosyo-ekonomik durumu incelenmiştir. Tez çalışması 2018 yılı Şubat, Mart ve Nisan aylarında Ankara İl Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne kayıtlı ve faaliyette olan 27 adet balık satış yerinde yürütülmüştür. İşletmelerde satışa sunulan balıklar, avlanma dönemi ve avlanmanın yasak olduğu dönemde farklılık göstermektedir. İşletmecilerin yaş aralığı 30-69 arasında olup, eğitim düzeylerinin düşük olduğu gözlemlenmiştir. %33'ü ilkokul mezunu, %26'sı ortaokul mezunu, %41'i lise mezunu olmakla birlikte yüksekokul mezunu bulunmamaktadır. Balıkçıların sosyal güvencelerinin bulunduğu, %48'inin de kendisine ait evi olduğu saptanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda balıkçıların bu mesleği seçme nedenine bakıldığına aile bütçesine katkı sağlamak amacıyla olduğu görülmüştür. Maddi olarak yetersiz olan balıkçıların meslek edinmekten çok bu seçimi yapmak zorunda kaldıkları saptanmıştır.
dc.description.abstractThis study examines socio-economic status of fish sales businesses in Keçiören (Ankara) District. The thesis was conducted on 27 fish sales businesses that are registered with Ankara Provincial Directorate of Agriculture and Forestry and still active in February, March and April, 2018. The fishes offered for sale in the businesses differ during the fishing seasons and close seasons.The age range of the operators was between 30-69 and it was observed that their education level is low. 33% of them were primary school graduates, 26%were secondary school graduates, 41%were high school graduates but there were no college graduates. It was found that fishermen had social security and 48%had their own houses. As a result of the evaluations, the reason of fishermen for choosing this profession was found to be contributing to the family budget. This indicated that fishermen who are financially inadequate make this choice because of necessity rather than acquiring a professionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDeniz Bilimleritr_TR
dc.subjectMarine Scienceen_US
dc.subjectSu Ürünleritr_TR
dc.subjectAquatic Productsen_US
dc.titleKeçiören (Ankara) ilçesi balık satış işletmelerinin sosyo-ekonomik analizi
dc.title.alternativeSocio-economic analysis of fish marketing enterprises in the Keçiören (Ankara) district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-09
dc.contributor.departmentBalıkçılık Teknolojisi Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10268715
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid590622
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess