Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Erol
dc.contributor.authorTombul, Sedanur
dc.date.accessioned2020-12-06T13:14:47Z
dc.date.available2020-12-06T13:14:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102075
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı 7. Sınıf Fen Bilimleri öğretim programında yer alan `Güneş Sistemi ve Ötesi` ünitesinde ki Astronomi kavramların da modelleme tekniği ve bilgisayar destekli rehber materyali kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, yaratıcı düşünmelerine ve mantıksal düşünme becerilerine etkisini araştırmaktır. Deneysel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış araştırma deseniyle yürütülen bu çalışma, Ordu ili Altınordu ilçesinde yer alan bir devlet okulun da öğrenim gören biri deney biri kontrol olmak üzere toplam 66 7. Sınıf ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. 2018 – 2019 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında yürütülen bu çalışmada, deney grubunda mevcut öğretim programına dayalı öğretim ile birlikte araştırmacı tarafından ünite kavramlarına yönelik geliştirilen bilgisayar destekli materyal ve modelleme tekniği ile geliştirilen modeller dersler esnasında kullanılırken, Kontrol grubunda ise sadece mevcut öğretim programına dayalı öğretim kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Akademik Başarı Testi (ABT), Mantıksal Düşünme Grup Testi (MDGT) ve Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği (BYÖ) kullanılmıştır. Toplanan nicel veriler için; Shapiro – Wilk Normallik Testi, Wilcoxon İşaret Testi, Mann – Whitney U Testi, Bağımlı Örneklemler t Testi, Bağımsız Örneklemlerle t Testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, Modelleme ve Bilgisayar Destekli Öğretim uygulanan deney grubu öğrencilerinin, Akademik Başarıları, Bilimsel Yaratıcılıkları ve Mantıksal Düşünme Becerileri, kontrol grubunda yer alan öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak, Astronomi Konusunda Modelleme ve Bilgisayar Destekli uygulamalarının büyük öneme sahip olduğu düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to explore the effect of modelling technique and computer supported guide material on astronomy concepts from the unit of `Solar System and Beyond`, which takes part in 7th grade science education curriculum, on the students' academic achievements, creative thinkings and cognitive skills. This study, which is a semi-structured research design among experimental research methods, was carried out with 66 7th grade students from an experimental and a control group in a public school in Altınordu district from city of Ordu. In this study, which was performed in 2018-2019 educational year, while in the experimental group, science education based teaching, computer supported material designed for unit concepts by the researcher and the models designed with modelling techniques were used, in the control group only science education based method was used. Academic Achievement Test (AAT), Logical Thinking Group Test (LTGT) and Scientific Creativity Scale (SCS) were used for the data collection tools in the study. Shapiro-Wilk Normality Test, Wilcoxon Signed Test, Mann-Whitney U Test, Dependent Samples t Test and Independent Samples t Test were used for the quantitative data collected. At the end of the study, it was found that academic success, scientific creativity and cognitive skills of the experimental group applied modelling and computer supported teaching were significantly higher than the control group. On the basis of the results obtained, it is thought that modelling on astronomy subject and computer supported applications have great importance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAstronomi konusunda modelleme ve bilgisayar destekli öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin bazı öğrenme ürünlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of computer supported instruction and modelling of subject of astronomy on 7th grade students on some learning products
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10286597
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594221
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess