Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bekir
dc.contributor.authorArslan, Özge
dc.date.accessioned2020-12-06T13:00:24Z
dc.date.available2020-12-06T13:00:24Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101724
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) uygulamalarının, öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgileri ve fen öğretimine yönelik öz yeterlilik inançları üzerine etkilerini incelemektir. Pilot ve uygulama olmak üzere iki basamakta gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunu 20 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 10 haftada (haftada 4 saat) tamamlanmıştır. Araştırma nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin beraber kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desene göre tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında nicel araştırma yöntemlerinden ön-test son-test tek gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden ise, durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak `Fen Öğretiminde Öz-Yeterlik İnancı Ölçeği`, nitel veri toplama aracı olarak ise, araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğretmen Adayı Görüşme Formu (ÖAGF)` kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise, içerik analizinin basamaklarına uygun olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda STEM eğitimi uygulamalarının fen öğretimine yönelik öz yeterlilik inançları üzerine olumlu etki yaptığı tespit edilmiştir. Bunun yanında, STEM uygulamalarının öğretmen adaylarının pedagoji bilgi ve alan bilgisi üzerine olumlu etki yaptığı anlaşılmıştır. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda, öğretmen eğitimlerinde STEM eğitimine yeterince yer verilebilir. STEM eğitiminin pedagoji bilgisi ve alan bilgisi üzerine etkilerinin incelendiği başka çalışmalar da yapılabilir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effects of science, technology, engineering and mathematics (STEM) on the pedagogical content knowledge and the self-efficacy beliefs towards science teaching of the pre-service teachers. 20 pre-service science teachers constitute the study group of this research carried out in two steps as pilot and practice. This study has been conducted during 10 weeks (4 hours per week) in spring semester of 2016-2017 academic year. The research is planned in the convergent parallel design among the mixed research methods in which the qualitative and quantitative research methods are implemented together. Within the study, pre-test post-test quasi-experimental design with one sample among the quantitative research methods has been used. Case study method among the qualitative research methods is applied. Whereas `Self-Efficacy Belief in Science Teaching Scale` has been used as the quantitative data collection instrument, `Pre-service Teacher Interview Form` (PTIF) generated by the researcher has been applied as the qualitative data collection instrument in the research. The quantitative data obtained in the study have been analyzed through the SPSS packet program. Also, in the analysis of the qualitative data, the data have been conveniently analyzed in accordance with the steps of the content analysis. It has been concluded that the STEM education practices have a positive effect on the self-efficacy beliefs in science teaching. In addition, it has been comprehended that the STEM practices are of a positive effect on the pedagogical and content knowledge of the pre-service teachers. As a result of these findings, STEM education can be adequately included in the education of teachers. Some other studies in which the effects of STEM education on pedagogical knowledge and field knowledge are examined can be conducted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) uygulamalarının farklı bağımlı değişkenler üzerinden incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the effect of science technology engineering and mathematics (STEM) applications with respect to different dependent variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-22
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10206446
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519723
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess