Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Adnan
dc.contributor.authorYurtlu, Sabri
dc.date.accessioned2020-12-06T13:00:22Z
dc.date.available2020-12-06T13:00:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101723
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Ters Yüz Sınıf Eğitim(TYSE) modeliile gerçekleştirilen öğretimin öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisinin incelenmesi ve bu modele karşı öğretmen adaylarının görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitim Bölümü Fen Bilgisi Anabilim Dalında 2. sınıfta öğrenimlerine devam eden deney grubu 20 ve kontrol grubu21 olmak üzere toplamda 41 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler nicel ve nitel olan karma yöntemler çerçevesinde toplanarak analizler yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde Bağımsız örneklem t-testi (ön test son test yarı deneysel desen) ve nicel verilerde grupların başarı puanlarının homojen dağılım gösterdiğini tespit etmek amacı ile grup büyüklüğü 50 den küçük olduğu için Shapiro-Wilks testi kullanılmıştır. Araştırmada uygulanan son testte p değerinin hem kontrol hem de deney grubunda a= 0.05'ten küçük çıkması gruplar arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Ayrıca tanımlayıcı istatistik analizinden Q-Q normal grafiği dağılımları sonucunda grupların başarı puanlarının grafiksel olarak normal dağılım gösterdiği yani homojen dağıldığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçların analizine bakıldığında deney ve kontrol grubu öğrencilerinde deney grubunun ön test öD=7.05, son test aritmetik ortalama değerinin sD= 22.20 ile büyük bir artışın olduğu, kontrol grubunun ön test öK= 7.61, son test aritmetik ortalama sonucunun sK=16.19 olduğu bulunmuştur. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi (yarı yapılandırılmış görüşme formu) kullanılmıştır. Araştırma sonunda deney gurubuna ait akademik başarı testi sonuçlarının kontrol grubuna göre anlamlı derecede yüksek çıktığı görülmüştür. Aynı şekilde uygulanan modele karşı öğrencilerinin görüş, ilgi ve tutumlarının olumlu yönde eğilim gösterdiği yarı yapılandırılmış görüşme formlarında açıkça ifade edilmiştir. Sonuç olarak TYSE uygulamasının geleneksel sınıf uygulamasına göre daha anlamlı bir sonuç verdiği istatistiksel olarak görülmüştür.
dc.description.abstractThe study's group was constitutes 41 students in totally experimental group 20 and control group 21 which continue their education in the second classroom of the Science Teaching, Department of Mathematics and Science Education Department, Muş Alparslan University Faculty of Education in 2017-2018 academic year. In the research, mixed methods which have quantitative and qualitative were collected and analyzed. Analysis of quantitative data was used independent samples t-test (pre-test post-test semi-experimental design) and the aim of determining groups homogeneous in quantitative data was used Shapiro-Wilks test for group size which has smaller than 50. The applied last test in the research was showed significantly different as p value with a small deviation from a = 0.05 both experimental group and control group. Moreover, it was found that the success scores of the groups showed a graphically normal distribution that is a homogeneous distribution as result from descriptive statistical analysis Q-Q normal graph and distribution of box line graph. When the analysis of the results obtained in the experiment and control group students, pre-test of the experimental group öD =7.05 is a big increase to the arithmetic average of the last test sD = 22.20 and pre-test of the control group öK = 7.61 is to found final result of arithmetic mean sK =16.19. In the analysis of qualitative data is also used descriptive analysis method (semi-structured interview form). The academic achievement test results of the experimental group were significantly higher than the control group at the end of study. It is clearly stated in the Semi-structured Interview forms the views of students, interests and attitudes that tend positively against the model applied in the same way. Finally, it is seen statistically that Flipped Classroom application has more meaningful results than traditional class application.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen eğitiminde ters yüz sınıf modelinin öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeEffect of the flipped classroom model on students achievement and views in science education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10187944
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506022
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess