Fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adaylarının birim sistemleri, ön çarpan ve boyut analizi konularındaki bilgi yeterlilikleri
dc.contributor.advisor | Gündüz, Bayram | |
dc.contributor.author | Özdemir, Bilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:59:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:59:42Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101704 | |
dc.description.abstract | Birim sistemleri, ön çarpanlar ve boyut analizi konuları, Fen Bilimleri dersleri için dolaylı ve/veya direkt olarak çok yaygın bir şekilde kullanılmakta ve önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada, Muş ili Merkez ilçesinde çalışan öğretmenlerin ve Türkiye'deki üç farklı devlet Üniversitesinde öğrenim gören Fen Bilgisi öğretmen adaylarının `Birim Sistemleri, Ön Çarpanlar ve Boyut Analizi` Konularındaki Bilgi Yeterlilikleri araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 3 farklı devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği bölümünde okuyan 235 gönüllü 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri ve Muş ili merkez ilçesindeki okullarda çalışan 30 fen bilgisi öğretmenlerinden oluşmaktadır.Bu araştırmada, fen bilimleri öğretmenliği bölümünde okuyan 2., 3. ve 4. Sınıf öğrencileri ile bölüm mezunlarına uygulanan kestirimsel analiz yöntemi kullanıldı. Bu aşamada, birim sistemleri, ön çarpanlar ve boyut analizi konuları ile ilgili üç bölümden oluşan 27 soruluk akademik başarı testi hazırlanmıştır. Bu başarı testi, üç farklı devlet üniversitesinde fen bilimleri öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 143 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada uygulanan 27 soruluk akademik başarı test verilerinin Kolmogorov-Smirnov normallik testi sonucuna göre, test puanlarının normal dağılım (p<.05) göstermediği tespit edilmiştir. Akademik başarı testi, normal dağılım göstermediğinden ve kullanılan grupların sayısı ikiden fazla olduğundan grupların akademik başarı testi, Non-parametrik testlerden Kruskal-Wallis testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen ve öğretmen adaylarının çalışılan konulardaki bilgi yeterlilikleri; üniversite, sınıf ve öğretmenler açısından anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Birim Sistemleri, Boyut Analizi, Fen Bilimleri, Fen Bilimleri Öğretmenleri, Fen Bilimleri Öğretmen Adayları, Ön Çarpanlar, Yeterlilik. | |
dc.description.abstract | The topics of the unit systems, pre-multipliers and dimension analysis are widely used indirectly and/or directly for Science courses and have an important place. In this study, science teachersʹ (working in the central district of Mus Province) and science teacher candidatesʹ (studying in three different state universities in Turkey) knowledge proficiencies in topics of the `Unit Systems, Pre-Multipliers and Dimensional Analysis` were investigated. The sample of the study consisted of 235 volunteers from the 2nd, 3rd and 4th grade students studying in the science teaching department of 3 different public universities and 30 science teachers working in schools in the central district of Muş.In this study, the predictive analysis method applied to 2nd, 3rd and 4th grade students and graduates of science teaching department was used. At this stage, a 27-questions academic achievement test consisting of three parts was prepared for the stopics of unit systems, pre-multipliers and dimension analysis. This achievement test was applied to 143 students studying science teaching in three different public universities. According to the results of the Kolmogorov-Smirnov normality test of the 27-questions academic achievement test data applied in the study, it was found that the test scores did not show a normal distribution (p <.05). Since the academic achievement test did not show a normal distribution and the number of groups used was more than two, the academic achievement test of the groups was analyzed by Kruskal-Wallis test which is one of the non-parametric tests. As a result of the research, it was found that there is a significant difference on the knowledge proficiencies of teachers and prospective teachers on the topics studied in terms of university, class and teachers.Keywords: Unit Systems, Dimension Analysis, Science, Science Teachers, Prospective Science Teachers, Pre-Multipliers, Proficiency. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilimleri öğretmen ve öğretmen adaylarının birim sistemleri, ön çarpan ve boyut analizi konularındaki bilgi yeterlilikleri | |
dc.title.alternative | Science teachersʹ and teacher candidatesʹ knowledge proficiencies in topics of the unit systems, pre-multiplier and dimensional analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-04 | |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.identifier.yokid | 10271262 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 574060 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |