Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Tahirhan
dc.contributor.authorKurt, Şehmuz
dc.date.accessioned2020-12-06T12:56:02Z
dc.date.available2020-12-06T12:56:02Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101640
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, ders kitabı olarak Hinker adlı kitabı kullanan öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre adı geçen kitabı dil öğretimi yönünden değerlendirmektir. Araştırma, İstanbul Kürt Enstitüsü, Kurdi-Der Merkez (Diyarbakır) ve Kurdi-Der Van Şubesi'nde çalışan Kürtçe öğretmeni (N=20) ve eğitim gören öğrenciler (N=104) ile yapılmıştır. Araştırmanın veriler öğrenci ve öğretmenlere yönelik hazırlanan anketlerle elde edilmiştir. Anketler araştırmacı tarafından hazırlanmış ve pilot çalışma yapılarak da geliştirilmiştir. Anketlerde kişisel bilgi soruları ve kapalı uçlu (5'li likert tipi derecelendirilmiş) sorular yer almaktadır. Anketlerin güvenirlik analizleri için madde-toplam korelâsyonu ve cronbach alfa (α) iç tutarlık katsayısı dikkate alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS-18 programında analiz edilmiştir. Verilerin yüzde (%), frekans (f) ve aritmetik ortalama ( X) değerleri çıkartılmıştır. Ortalamalar arasındaki farklılık analizleri için ilişkisiz örneklem T-testi, tek yönlü varyans (ANOVA), Scheffe ve Kruskall Wallis-H (KWH) testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlar 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin Hinker'in bazı yetersizliklerini ifade etmelerine rağmen genel olarak olumlu değerlendirmeler yaptıkları tespit edilmiştir. Ancak aynı eserin öğretmenler tarafından eksik ve yetersiz görüldüğü ortaya çıkarılmıştır. Son bölümde, araştırmanın sonuçları verilmiş ayrıca öğrenci ve öğretmen görüşleri arasındaki farklılıklar üzerinde durulmuştur. Anahtar Kelimeler: Hînker, Kurdi-Der, Kürtçe öğretimi, öğretmen ve öğrenci görüşleri.
dc.description.abstractThe general aim of this research is to evaluate Hinker, in terms of language teaching on the basis of opinions of students and teachers who use it as coursebook. The research has been carried out with teachers (N=20) an students (N=104) of Istanbul Kurd Institute, Kurdi-Der Central Office (Diyarbakır) and Kurdi-Der Van Office. The research data has been gained via questionnaire which have been prepared for teachers and students. The questionnaires have been prepared and developed by researcher. The questionnaire consists of demographic characteristics and close ended (licert type scale) questions. The reliability of the questionnaire was provided by means of Item-Total Correlation and Cronbach Alpfa (α). The obtained data were evaluated by using SPSS–18. The percentage and frequency values of the data were worked out and evaluated by means of T-test, one-way ANOVA, Scheffe and Kruskall Wallis-H (KWH) statistical test techniques. The obtained results were assessed at the level of 0,05, and turned out to be significant.It has been seen that in spite of pointing its insufficiencies, Hinker has been evaluated positively by the students. However Hinker has been evaluated negatively and it has been seen insufficient by the teachers. In the last section the general results of the research have been given along with the difference between the students' and teacher's opinions.Key Words: Hînker, Kurdi-Der, Kurdish teaching, teachers and studensts' opinionsen_US
dc.languageKurdish
dc.language.isoku
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNirxandina pirtûka Hînkirina Kurdî: Hînker -Li gorî nêrînên xwendekar û mamosteyan-
dc.title.alternativeKürtçe öğretim kitabı Hînker'in öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKürt Dili ve Kültürü Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmLanguage learning methods
dc.subject.ytmKurdish
dc.subject.ytmHinker
dc.subject.ytmDialects
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmBooks
dc.identifier.yokid10092042
dc.publisher.instituteYaşayan Diller Enstitüsü
dc.publisher.universityMARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423252
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess