Îmaj dî Helbesta Kurdî ya Nû ya Bakur de
dc.contributor.advisor | Ergün, Zülküf | |
dc.contributor.author | Acun, Roger | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:55:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:55:44Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101631 | |
dc.description.abstract | ÖZETŞiirde imaj, anlam açısından birbirine uzak en az iki sözcükle oluşur. Uzak anlamlı kelimeler arasındaki ilişki, insan zihninde hayatın gerçekliğinden farklı görüntüler meydana getirir. Bu yeni görüntüler, hayal ya da imaj olarak adlandırılır. İmajın tanımı, imajın tarihi, imaj türleri, imajın işlevleri ve imajın oluşumu yüzyıllardan beri poetik çalışmalarda önmeli bir yer tutmaktadır.İmaj ilk şiirsel sözün varlığından itibaren doğmuş ve günümüze kadar varlığını sürdürmüştür. Bir kavram olarak ilk kez 17. Yüzyılda Londra'da Ezra Pound tarafından kullanılmıştır. İmaj pek çok kişi tarafından şiirin temel unsurlarından biri olarak kabul görmüştür.Edebi sanatlar modern kuzey Kürt şiirinde imaj oluşturmada oldukça önemli bir role sahiptir. Edebi sanatlar, sözleri günlük kullanımlarından uzaklaştırarak sözcüklere sanatsal estetik kostümler giydirir. Böylece şiirsel imgeler ortaya çıkar. Kurgulanan metaforlar, edebi sanatlar sayesinde insan zihninde renkli hayaller oluşturur.Bu çalışma, bir giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. İmge kavramı ve Arjen Arî, Berken Bereh, Fatma Savcî ve Gulîzer'in şiirlerinde imgenin kullanımını irdelemektedir. Adı anılan şairlerin eserlerindeki bazı bireysel imajlar ve sosyal, siyasi imajları, anlamsal açıdan analiz etmektedir. Bu imajların oluşumunda edebi sanatların rolünü göstermektedir.Bireysel imajlar, konusu insan algısı ve psikolojisi olan imajlardır. Adı geçen şairlerin örnekleminde aşk, erotizm, tabiat, gurbet, yalnızlık ve ölüm çokça kullanılan imajlardır. Sosyal ve politik imajlar, insanın toplum içindeki yeri ve toplumdaki rolü üzerinde durmaktadır. Zulüm imajları ve özgürlük imajları, adı geçen şairlerin şiirlerindeki iki başlık olarak analizlerimizde şiirsel yorumlara konu oldular.Roger Acun | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Image in poetry consist at least from two words,which are far way in terms of meaning. Relation betwen non-close meaningful words can occur different imagines at the mind of people. These new displays are named as images and imaginations. Definition of image, history of image, type of image, function of image and formation of image have got an important place in the poetic studies for ages. Image had been born since the first word of poetic and subsist until nowadays. Frist time, It was used as a concept in the seventeenth century in London by Ezra POUND. Image was accepted as one of basic element of poetry by many people. Literary arts has a important role of creation image in modern northern Kurdish poetry. Literary arts, using the words out of daily use, add new meanings to word. So, poetic images occur. Fictionalized metaphors forms variantions in the mind of people thanks to literary arts. This research consists of an introduction and three parts. The concept of image examines the using of image in poetry of Arjen Ari, Berken Bereh, Fatma Savci and Gulizer. The mentioned poets analyz some personality images,social images and political images in terms of meaning in their poetries. This point shows the importance of literary arts in the formation of images. The personality images are the images, whose subjects are human psychology and perception. These poets use mostly love, erotism, homesickness, lonely and death images in their poetries. Social and political images points that place of human and role in society. Freedom and persecution images, which were used as two basic topic in mentioned poets, poetries, subjected to our poetrics comments in our analyzs. Roger ACUN | en_US |
dc.language | Kurdish | |
dc.language.iso | ku | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Doğu Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Eastern Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Îmaj dî Helbesta Kurdî ya Nû ya Bakur de | |
dc.title.alternative | Modern Kuzey Kürt Şiirinde İmaj | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | Kürt Dili ve Kültürü Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10134668 | |
dc.publisher.institute | Yaşayan Diller Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 484018 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |