Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Mustafa
dc.contributor.authorBaşdaş, Servan
dc.date.accessioned2020-12-06T12:53:53Z
dc.date.available2020-12-06T12:53:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101576
dc.description.abstractBu çalışma, Eğitimde Masalların İşlevleri konusu üzerinde durmaktadır. Araştırmadaeğitim kavramı `Masalların çocuk ve yetişkinlerin eğitimindeki işlevleri nelerdir?` sorusubağlamında ele alınmıştır.Araştırmamız, masalların eğitimsel işlevlerinin belirlenmesinin yanısıra, bu işlevlerinokullarda ve toplumda uygulanışının önemini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu sebepleMardin Yöresi'nden röportaj ve gözlem metodlarıyla 25 adet masal derlenerekdeğerlendirilmişlerdir. Masallar, aşağıdaki metodlar çerçevesinde incelenmiştir.1- Ch. Charrier ve R. Ozouf'un `Sözel Anlatım Alıştırmaları` Metodu.2- Muhsine H. Yavuz'un `Masalların Mesaj Analizi` Metodu.Tez çalışmamızın sonucunda masalların hem çocuk hem de toplum eğitiminde önemliişlevleri üstlendiği gerçeği ortaya çıkmıştır. Bu gerçekten hareketle masalların çocuk veyetişkinlerin eğitiminde modern iletişim ve eğitim materyalleriyle kullanımı ve teşviki içinözel bir önem verilmesi gerekmektedir.Anahtar Sözcükler: Masallar, Eğitim, İşlev, Analiz.
dc.description.abstractThis work focuses on the function of stories in education. In the research, theconcept of education is approached in the context of the question `what is the function of fairytales in the education of children and adults?`This research aims to draw attention to the importance of the application of thesefunctions in schools and in society, as well as to determine the educational functions of thetales. For this, 25 fairy tales registered from Mardin Region are studied. The tales areexamined within the framework of the following methods.1- Ch. Charrier and R. Ozouf's `Verbal Expression Learning` Method2- Muhsine H. Yavuz's `Method of Message Analysis of Cases`.The results of this study confirm my thesis that fairy tales have important functionsin both child and community education. This means that a special attention should be given tothe use and promotion of fairy tales with modern communication and educational materials inchildren's and adults educationKey Words: Fairy Tales, Education, Function, Analyze.en_US
dc.languageKurdish
dc.language.isoku
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDoğu Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEastern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFonksiyonên çîrokan dı perwerdehiyê de (Vekolîn- tekst- analîz)
dc.title.alternativeMasalların eğitimsel işlevleri (Araştırma- metin – analiz)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-19
dc.contributor.departmentKürt Dili ve Kültürü Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmFunctionality
dc.subject.ytmKurdish
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmAdult education
dc.subject.ytmTales
dc.identifier.yokid10208563
dc.publisher.instituteYaşayan Diller Enstitüsü
dc.publisher.universityMARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid518508
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess