Fonksiyonên çîrokan dı perwerdehiyê de (Vekolîn- tekst- analîz)
dc.contributor.advisor | Aslan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Başdaş, Servan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:53:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:53:53Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-12-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101576 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Eğitimde Masalların İşlevleri konusu üzerinde durmaktadır. Araştırmadaeğitim kavramı `Masalların çocuk ve yetişkinlerin eğitimindeki işlevleri nelerdir?` sorusubağlamında ele alınmıştır.Araştırmamız, masalların eğitimsel işlevlerinin belirlenmesinin yanısıra, bu işlevlerinokullarda ve toplumda uygulanışının önemini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu sebepleMardin Yöresi'nden röportaj ve gözlem metodlarıyla 25 adet masal derlenerekdeğerlendirilmişlerdir. Masallar, aşağıdaki metodlar çerçevesinde incelenmiştir.1- Ch. Charrier ve R. Ozouf'un `Sözel Anlatım Alıştırmaları` Metodu.2- Muhsine H. Yavuz'un `Masalların Mesaj Analizi` Metodu.Tez çalışmamızın sonucunda masalların hem çocuk hem de toplum eğitiminde önemliişlevleri üstlendiği gerçeği ortaya çıkmıştır. Bu gerçekten hareketle masalların çocuk veyetişkinlerin eğitiminde modern iletişim ve eğitim materyalleriyle kullanımı ve teşviki içinözel bir önem verilmesi gerekmektedir.Anahtar Sözcükler: Masallar, Eğitim, İşlev, Analiz. | |
dc.description.abstract | This work focuses on the function of stories in education. In the research, theconcept of education is approached in the context of the question `what is the function of fairytales in the education of children and adults?`This research aims to draw attention to the importance of the application of thesefunctions in schools and in society, as well as to determine the educational functions of thetales. For this, 25 fairy tales registered from Mardin Region are studied. The tales areexamined within the framework of the following methods.1- Ch. Charrier and R. Ozouf's `Verbal Expression Learning` Method2- Muhsine H. Yavuz's `Method of Message Analysis of Cases`.The results of this study confirm my thesis that fairy tales have important functionsin both child and community education. This means that a special attention should be given tothe use and promotion of fairy tales with modern communication and educational materials inchildren's and adults educationKey Words: Fairy Tales, Education, Function, Analyze. | en_US |
dc.language | Kurdish | |
dc.language.iso | ku | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Doğu Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Eastern Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fonksiyonên çîrokan dı perwerdehiyê de (Vekolîn- tekst- analîz) | |
dc.title.alternative | Masalların eğitimsel işlevleri (Araştırma- metin – analiz) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-19 | |
dc.contributor.department | Kürt Dili ve Kültürü Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Functionality | |
dc.subject.ytm | Kurdish | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Adult education | |
dc.subject.ytm | Tales | |
dc.identifier.yokid | 10208563 | |
dc.publisher.institute | Yaşayan Diller Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 518508 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |