أثرُ استراتيجيات التّعلّم النّشط في تنمية مهارة المحُادثة باللغة العربية للناطقين بغيرهاالحِجاج نموذجًا
dc.contributor.advisor | Aljarah, Amer | |
dc.contributor.author | Alabbas, Satee | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:51:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:51:55Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101519 | |
dc.description.abstract | Konuşma, dilöğrenme amaçları arasında buna bağlı olarakda sınıf uygulamalarında önemli bir yer kaplamaktadır. Konuşmabecerisini kazanmak ve öğretmek oldukça zahmetli bir iştir.Bu zorluğu aşmak ve istenilen pratikliği kazandırmak içinstratejiler uygulanmaktadır. Bu stratejilerden biri deçalışmamızın ele alarak çerçevesini çizmeye ve açıklamayaçalıştığı, hem sınıf ortamında hem de serbest olarak uygulanmayamüsai tve esnek biryöntem olan dilsel ikna stratejisidir.Araştırmacının Arap Dili ve Kültürü alanında yükseklisansteziDört kısma ayrılıyor : Giriş. Aktiföğretim. , ikna edici konuşma.konuşma. Münazara Ikna Diyalog Hitabe ve Munakaşa Sonuçve Tavsiyeler.Anahtarkelimeler:Aktif öğretim, geleneksel öğretim, mantıksa lve edebi ikna,öğretimsel ikna, konuşma, kaynak çerçeveler, sınıfiçimünazara,yarışma ve münazara, öğretimsel diyalog, çalıştay vesempozyum, eleştirel düşünme, beyin jimnastiği, hitap, iknaedici konuşma. | |
dc.description.abstract | Conversation is considered the most important goal of learn language. It is very difficultto learn and acquire it. In addition to make practice in a class.To reduce these difficulties and to let students speak fluently, many strategies are introduced.One of these strategies is what this thesis represents. The adopted strategy is proofing whichconsiders flexible, active, practicable in class, and applicable freely.This thesis is arranged in introduction of active learning and three chapters. The firstchapter is about proofing and its parts and theories. The second chapter is about conversation.The third chapter is about proofing events and its procedures. The conclusion contains resultsand recommendations.This thesis includes educational research and applied linguistic research.Keywords: Arabic Language, Learning Strategies, Criticism and Critical Thinking, BrainstormActive Learning, Proofing, Conversation, Dialogue, Discussion, Speaking, Discussion,Interview. | en_US |
dc.language | Arabic | |
dc.language.iso | ar | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Doğu Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Eastern Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | أثرُ استراتيجيات التّعلّم النّشط في تنمية مهارة المحُادثة باللغة العربية للناطقين بغيرهاالحِجاج نموذجًا | |
dc.title.alternative | Aktif eğitim tekniklerinin Arap olmayanların konuşmabecerisini geliştirmeye etkisi: İknayöntemi örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-10 | |
dc.contributor.department | Arap Dili ve Kültürü Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10297334 | |
dc.publisher.institute | Yaşayan Diller Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 591020 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |