المحتوى التعليمي في برنامج تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها: دراسة في ضوء تحليل المحتوى اللغوي لسلسلة اللسان
dc.contributor.advisor | Aladwanı, Khaled | |
dc.contributor.author | Kayal, Raneem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:51:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:51:39Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101511 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma yabancılara Arapça öğretiminde kullanılan silsiletül-lisan isimli setin içerik yönünden değerlendirilmesim. Şöyle ki, en önemli temel bileşenlerini ele almaktadır bunlardan; dil öğeleri ve dil becerilerinin üç aşamalı geçiş süreci:Birinci aşama (Betimsel çalışma aşaması): Bu aşamada, dilsel içerik öğelerini seçme ve bunları setteki sunma yöntemindeki izlenmesi gereken temel standartları öne sürülür.İkinci aşama (Eleştirel çalışma aşaması): Bu aşamada, dilsel içerik öğelerinin tasarımında ve bunların dil setinde öğrenciye sunma yönteminde benimsenen ve izlenen temellere ilişkin bilimsel eleştiriler yöneltilir.Üçüncü aşama (Değerlendirme çalışma aşaması): Bu aşamada, silsiletül- lisan setinin dilsel içeriğine ait öğelerin sınıflandırılmasında teorik prensiplerden yola çıkarak ve bunların setin içerisindeki sunma yönteminden harketle dilsel içeriğinin geliştirilmesine yönelik öneriler sunulur.Bu araştırma, öğretim hedeflerinin alanlarından hareketle dil fonksiyonlarının bölümlerine uygun olarak dil becerilerinin yeniden tasnif edilmesi gerektiğinin sonucuna ulaşmıştır. Bu yeni tasnif, yabancıların arapça öğrenimlerindeki farklı dilsel yönlerine değinerek bizim bakış açımaza göre dilsel içeriğe yönelik önerilen organizasyon yapısı sunulur.Bu çalışma, yabancılara arapça öğretiminde kullanılan silsiletüllisan dil setinin eğitim içeriğinin geliştirilmesine ilişkin eleştirel yeni bir vizyon sunmaktadır. Öğrencilerin dil anahtarlarını tutabilme ve dil gereksinimlerini gidereme hususundaki isteklerini yerine getirmeye yönelik set düzeyinin yükseltilmesini amaçlamaktadır. Bunu da ihtiyaçların analizinden başlayıp dil programlarının değerlendirmesiyle sonuçlandırıp bu metodun geliştirilme sürecini içine alan temel süreçleri aktarma yoluyla yapmıştır. Bu süreç şunları kapsamaktadır: Öğrencilerin ihtiyaçlarını belirleme, programın akışını analiz etme, öğrenim sonuçlarını planlamak, eğitim materyallerini seçmek ve hazırlamak. Anahtar kelimeler: Yabancılara arapça öğretimi , dilsel içerik, silsiletül –lisan dil seti.Anahtar kelimeler: Yabancılara arapça öğretimi , dilsel içerik, silsiletül –lisan dil seti | |
dc.description.abstract | This study receives an overview of the educational content of Arabic language teaching programs for non-native speakers, and it specializes in studying the linguistic content in the lisan series, as it deals with the most important components: language elements and language skills through its passage of three stages:First - the descriptive study stage: It highlights the basic criteria in choosing the elements of linguistic content and the methods presented in the series.Second - the stage of critical study: in which scientific criticism is directed to the linguistic foundations adopted in designing the elements of the linguistic content and the way they are presented to the learner in the series.Third - the stage of the orthodontic study: in which proposals are made to develop the linguistic content of the lisan series based on theoretical principles in classifying the elements of this content and how they are presented in the lisan series.The study focuses on a new classification of language skills according to the sections of the language tasks from the fields of educational goals, as this classification touches the various linguistic aspects of the Arabic language learners from other speakers, as the proposed organizational structure of the language content is reviewed from our point of view.This study presents a new critical insight that will develop the educational content of the lisan series in teaching Arabic to speakers of other languages to reach the level of this series to meet the learners' desires to be able to hold the keys to the language and meet their linguistic needs, by reviewing the basic processes involved in developing the curriculum starting From the needs analysis to the evaluation of the language program, these operations include: identifying the needs of learners, analyzing the context of the program, planning learning outcomes and selecting and preparing educational materials.Key words: Arabic for non-native speakers, linguistic content, lisan series.تمقي ىذه الدراسة نظرة عامة عمى المحتكل التعميمي لبرامج تعميـ المغة العربية لمناطقيفبغيرىا ك تختص بدراسة المحتكل المغكم في سمسمة المساف؛ إذ ت نات الرئيسة:ٌتناكؿ أىـ المككعناصر المغة كالميارات المغكية مف خبلؿ مركرىا بثبلث مراحؿ:أكالن- مرحمة الدراسة الكصفية: يتـ فييا تسميط الضكء عمى المعايير األساسية فياختيار عناصر المحتكل المغكم كأساليب عرضيا في السمسمة.ثانيان- مرحمة الدراسة النقدية: يتـ فييا تكجيو النقد العممي لؤلسس المغكية المعتمدة فيٌـ في السمسمة.تصميـ عناصر المحتكل المغكم كطريقة تقديميا لممتعمثالثا- مرحمة الدراسة التقكيمية: يتـ فييا تقديـ مقترحات لتطكير المحتكل المغكم لسمسمةا مف المبادئ النظرية في تصنيؼ عناصر ىذا المحتكل كطريقة عرضيا فينالمساف انطبلقسمسمة المساف.ن كفقان ألقساـ المياـتكصمت الدراسة إلى إعادة تصنيؼ الميا ارت المغكية تصنيفان جديداالمغكية انطبلقان مف مجاالت األىداؼ التعميمية؛ إذ يبلمس ىذا التصنيؼ الجكانب المغكيةالمختمفة لدل متعم ك ض فيو البناء التنظيمي المقترح ٌمي المغة العربية مف الناطقيف بغيرىاىيستعريلممحتكل المغكم مف كجية نظرنا.يت ـ ىذٌقد ه الدراسة رؤية نقدية جديدة مف شأنيا تطكير المحتكل التعميمي لسمسة المساففي تعميـ المغة العربية لمناطقيف بغيرىا كصكالن إلى االرتقاء بمستكل ىذه السمسة لتمبية رغباتالمتعمميف في القدرة عمى اإلمساؾ بمفاتيح المغة كسد احتياجاتيـ المغكية؛ كذلؾ مف خبلؿن استعراض العمميات األ مف تحميؿ الحاجاتساسية التي تتضمنيا عممية تطكير المنيج بدءابتقكيـ البرنامج المغكم كىذه العمميات تشمؿ: تحديد حاجات المتعمميف،نكانتياء تحميؿ سياؽ البرنامج، عدادىا.ىـ كاختيار المكاد التعميمية كاتخطيط نكاتج التعمالكممات المفتاحية: المغة العربية لمناطقيف بغيرىا، المحتكل المغكم، سمسمة المساف. | en_US |
dc.language | Arabic | |
dc.language.iso | ar | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.title | المحتوى التعليمي في برنامج تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها: دراسة في ضوء تحليل المحتوى اللغوي لسلسلة اللسان | |
dc.title.alternative | Yabancılara Arapça öğretiminde kullanılan silsiletül-lisan isimli setin içerik yönünden değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-06 | |
dc.contributor.department | Arap Dili ve Kültürü Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10215797 | |
dc.publisher.institute | Yaşayan Diller Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 629049 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |