TEZLER: Recent submissions
Now showing items 161-164 of 164
-
Xizna We`zan: Dîwançeya Hilmî (Şêx Ehmed Hilmîyê Dêrşewî) -Metn û lêkolîn-
(MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ/Yaşayan Diller Enstitüsü, 2020-11-18)Şeyh Ahmed Hilmi Derşevi 1922 yılında Cizre'de dünyaya geldi, 2016yılında Gaziantep'te vefat etti. Derşevi ailesine mensup olan Şeyh Ahmed,Nakşibendî tarikatının Halidilik koluna mensuptur. Derşevî ailesi Zenganî ... -
Kurtefîlm wekî cıh û amûrê bıkaranîna zımanê Kurdî
(MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ/Yaşayan Diller Enstitüsü, 2020-02-19)Türkiye‟de 1990‟lı yılların baĢında Kürt Dili önündeki yasal engellerin ortadan kalkmasıbu dilin son yirmi yılda sanatsal bir dil olarak yaygınlaĢmasının önünü açmıĢtır. 2000‟li yıllarınbaĢından günümüze kadar bazı Türk ... -
الفروق اّلمنهجيّة بّين سّلسلة أّبجد اّلعربية وّمنهاج إّسطنبول اّلتركيّ
(MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ/Yaşayan Diller Enstitüsü, 2020-03-19)İlim ve medeniyet insanlar arasında ortaktır, bir binanın yapı taşları gibibirbirini tamamlar. İleri düzeyde bir ilim seviyeye ulaşmak için başarılımilletlerin tecrübelerinden yararlanılmalıdır. Buna binaen bu araştırmaiki ... -
حروف المعاني وأثرها في ت ا ربط النصّ العربيّ)سور جزء عمَّ أنموذجًا
(MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ/Yaşayan Diller Enstitüsü, 2020-07-08)ÖZETMana Harfleri dilin üç bölümlerinden biridir. Bilim insanları mana harfleri ile alakalı iki farklı görüş ortaya koymuşlardır.Birinci görüş mana harflerinin görevi ve türünden dil bilgisi yönüyle; ikinci görüş ise anlam ...