Çağdaş sanat, sanatta markalaşma ve bir marka olarak devrim Erbil
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Müjgan | |
dc.contributor.author | Akhan, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:49:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:49:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101473 | |
dc.description.abstract | 19. yüzyılda fotoğraf makinesinin icadı ve yaygınlaşması, Modern Sanat'ın ortaya çıkışının en önemli nedenlerinden birisi olmuştur. Fotoğraf makinesi icat edildikten sonra sanatın doğayı temsil etme misyonu bitmiştir. Bu nedenle sanatçılar sanatın devamı için çeşitli çıkış yolları aramışlar, geleneksel sanattan farklı sanat eserleri üretmişlerdir. Böylece Empresyonizmden başlayarak modern sanat akımlarıyla birlikte sanatçılar tarafından kurallar yıkılmaya başlamıştır. Sanatta, özellikle resimde, modern sanatla birlikte yerleşik olarak kullanılan teknik ve materyaller ve eserlerin sergilendiği mekânlar değişmiştir. Günümüzde, Çağdaş Sanat, kuralsızlıkların toplamı olarak isimlendirilebilir. Çağdaş Sanat bu kuralsızlıklar üzerinden yeniden ele alınabilir. Bu çalışmada çağdaş sanat resim sanatı üzerinden sanat-toplum ilişkisi, sanatın markalaşması ve sanatçı Devrim Erbil'in markalaşma süreci incelenmiştir. Birinci bölümde çağdaş sanatın gündelik yaşamda kullanımının topluma etkisi, ikinci bölümde markalaşma kavramının sanata, özelde resim sanatına, nasıl etki ettiği ve üçüncü bölümde de sanatçıların markalaşma süreci üzerinden Devrim Erbil'in incelenmesi görülecektir. Böylece literatür tarama yöntemiyle ve Devrim Erbil'le yapılan röportaj ile Erbil'in marka olma süreci irdelenmiştir.Anahtar Sözcükler: Çağdaş Sanat,Resim, Toplum, Marka, Devrim Erbil. | |
dc.description.abstract | The invention and expansion of the camera in the 19th century was one of the most important reasons for the emergence of Modern Art. After the invention of the camera, the mission of art to represent nature was over. For this reason, the artists sought various ways of continuation of art and produced works of art different from traditional art production. Thus, with the modern art movements that starting from Impressionism, the rules began to be broken by the artists. In art, especially in painting, the places where the techniques and materials and works used as well as the modern art are exhibited have changed. Today, Contemporary Art can be named as the sum of irregularities. Contemporary Art can be reconsidered through these irregularities.In this study, contemporary art is examined through the art of painting and the relationship between art and society, branding of art and branding process of the artist Devrim Erbil. In the first part, the effect of the use of contemporary art in daily life to the society, in the second part how the concept of branding affects art, in particular the art of painting, and in the third part, the examination of Devrim Erbil through the branding process of the artists will be seen. Thus, the process of becoming a trademark of Devrim Erbil was examined with the literature search method.Keywords: Contemporary Art,Picture, Society, Brand, Devrim Erbil. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş sanat, sanatta markalaşma ve bir marka olarak devrim Erbil | |
dc.title.alternative | Contemporary art, branding on art and one of brand devrim Erbil | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-18 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10321397 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 609968 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Sanat Politikaları ve İşletmeciliği Bilim Dalı |