Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnkal, Güncel
dc.contributor.authorİlhan, Zerrin
dc.date.accessioned2020-12-06T12:49:40Z
dc.date.available2020-12-06T12:49:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101471
dc.description.abstractSanat sosyolojisi, genel tanımı itibarıyla, sanat ve toplumun nasıl bir ilişki içinde olduğunu anlamaya ve anlatmaya yönelik çalışır. Günümüzde bir üretim biçimi haline gelen sanatın, sermaye ile ilişkini inceleyen bu tez çalışması, toplumsal beğeni üzerinde sanat piyasasının etkilerini anlatmaktadır. Çalışmada Howard S. Becker'in `sanat dünyası` kavramsallaştırması izlek olarak alınmıştır. Sanat dünyası, sanatı kolektif bir faaliyet olarak görür ve sanat eserlerinin olduğu şey haline gelebilmesi için çok sayıda farklı aktörden oluşan bir ağın gerekliliğini anlatır. Bu kuram üzerinden sanatın sermaye ile olan ilişkisi ve sanatın bir piyasa olarak nitelendirilmesinin sosyolojik analizi İstanbul örneği üzerinden gerçekleştirilmiştir. Sanat dünyası kavramı ile sanat olayı bütün sosyal potansiyeli ve etkileşimleri bakımından araştırılır. Bu tez çalışmasında da bütünün gösterilebilmesine yönelik bir sanat piyasası analizi ortaya konulurken sanat-toplum ilişkisinin bir üretim-tüketim ilişkisine nasıl evrildiği analiz edilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractSociology of art, in its general definition, focuses on understanding and explaining the relationship between art and society. This thesis examines the relationship between art and the capital, which has become a form of production today, and describes the effects of the art market on the social admiration. In this study, Howard S. Becker's conceptualization of `art world` is taken as the main theme. The art world defines art as a collective activity and describes the necessity of a network of many different actors to make art works as it is. Through this theory, the case of Istanbul is taken as the sample of a sociological analysis which characterizes the art as a market. The concept of `art world` exemplifies `art events` with all social potentials and interactions. In this thesis, an art market analysis is tried to be considered in order to show the whole dynamics of art-society relationship and how it evolves into a production-consumption relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleBir üretim biçimi olarak sanat, toplumsal beğeni – sermaye ilişkisi: İstanbul örneği
dc.title.alternativeThe relationship between art as a production form, social admiration- Capital İstanbul case
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-13
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10320401
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid609129
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess