Akira örnekleminde post apokaliptik toplum ve çevre tasvirlerinin siberpunk kültüründeki yeri
dc.contributor.advisor | Özakgün, Ahmet Kaya | |
dc.contributor.author | Özdemir, Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:49:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:49:24Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101463 | |
dc.description.abstract | Japon toplumunda düşünce yapısı, yaşayışı ve inanış şekli olan Anime, özgün anlatım tekniği, karakterleri ve canlandırma tekniği ile büyük bir sanayi oluşturarak sanat akımı haline gelmiştir. Yapı taşları kendinden önceki kültürel geleneklerden oluşan Anime, ağırlıklı olarak Japon kültürü, yaşayış şekli ve davranış kültürü üzerine kurulmuş olsa dahi, işlediği konular açısından her yaş kitlesine hitap etmektedir. Bu evrensel anlatı şekli, kimi zaman izleyiciyi eğlendirirken kimi zaman ele aldığı konular açısından güncel olaylara yönelerek ve bilinçlendirerek izleyiciyi harekete geçirir. II. Dünya Savaşı esnasında Japonya'ya atılan atom bombaları, büyük bir yıkımın ardından hızla yeniden toparlanmaya çalışan Japonya'nın sanat üretimini etkilemiştir. Toplum Post Apokaliptik kavramını acı bir şekilde öğrenmiş ve çizilen mangalarda bir mihenk taşı olarak kullanmıştır. Teknolojideki ve bilimdeki gelişmeler, toplumun bilim kurguya olan ilgisini arttırmıştır. Bu kültürel referansların bir araya gelmesi ile, 3. Dünya Savaşı'nda yıkılan Tokyo'nun yeniden inşasını hayal eden Akira animesi çıktığı dönemde büyük yankı getirmiştir ve siber punk kültürü için önemli bir eser bırakmıştır. Tez kapsamında Japon canlandırma sanatının ve bilim kurgu sinemasının seçkin örneklerinden olan Akira animesi incelenerek siberpunk kültüründeki yeri ele alınmıştır. | |
dc.description.abstract | Anime, which is a Japanese society, thought structure, lifestyle and belief style, has become a great industrial design and artwork with its original expression technique, characters and animation technique. Even though the building blocks are based on an anime cultural collection that predates itself, Japanese history, the way it lives and forms the culture, the subjects of business history appeal to all ages. While this universal narrative form sometimes amuses the audience, sometimes the reason I deal with it is to raise awareness by activating the audience by focusing on current issues.The atomic bombs thrown into Japan during World War II influenced the art production of Japan, which was rapidly trying to recover after a major destruction. Society learned the concept of Post-Apocalyptic painfully and used it as a touchstone in the drawn manga. Developments in technology and science have increased the interest of society in science fiction. With getting together of these cultural references, the anime of Akira, which dreamed of the reconstruction of Tokyo, which was destroyed in World War 3, brought great repercussions at the time of its emergence and left an important work for cyberpunk culture. Within the scope of the thesis, Akira anime, one of the outstanding examples of Japanese animation art and science fiction cinema, is examined and its place in cyberpunk culture is discussed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Akira örnekleminde post apokaliptik toplum ve çevre tasvirlerinin siberpunk kültüründeki yeri | |
dc.title.alternative | The sample of Akira: The place of post-apocalyptic society and environmental implications into cyberpunk culture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-12 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10320141 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 608956 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Sanat Politikaları ve İşletmeciliği Bilim Dalı |