Show simple item record

dc.contributor.advisorAşiroğlu, Sevim
dc.contributor.authorAltay, Emine
dc.date.accessioned2020-12-06T12:48:29Z
dc.date.available2020-12-06T12:48:29Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101436
dc.description.abstractBu çalışma, Meslek lisesi öğretmenlerinin ve meslek lisesi müdürlerinin algılarına göre; okul müdürlerinin liderlik stillerinin düzeyinin, bazı değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ve öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri arasında önemli bir farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanıldığı için karma yöntem araştırmasıdır. Nitel ve nicel veriler eş zamanlı olarak elde edilmiş, yöntemlere eşit derecede önem verilmiştir. Okul müdürlerinin liderlik stillerini saptamak amacıyla okullarda görev yapan öğretmenlere Avolio ve Bass (1995)'in geliştirdiği `Çoklu Faktör Liderlik Ölçeği` uygulanmış, beş okul müdürü ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme yapılmıştır.Araştırmada Kocaeli ili Darıca ilçesinde toplamda beş meslek lisesi bulunduğundan, çalışmanın evrenini bu okullarda görev yapan öğretmen, müdür yardımcısı ve okul müdürü olmak üzere toplamda 352 kişi oluşturmaktadır. Çalışmanın evreninde yer alan meslek liselerindeki öğretmenlerden gönüllü olanların arasından seçim yapılmıştır. Evrendeki beş okula gidilmiş araştırma ile ilgili ölçek uygulanmış ve bununla beraber beş okul müdürü ile yüz yüze görüşme yapılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ve alt boyutu olan dönüşümcü liderlik stilleri öğretmenlerin cinsiyet, yaş, eğitim durumları, mesleki kıdem ve branş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Etkileşimci liderlik boyutunda yaş, eğitim durumları ve branş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Liderlik Stilleri, Dönüşümcü Liderlik, Etkileşimci Liderlik, Meslek Lisesi
dc.description.abstractThis study is prepared for vocational high school principals to determine the level of leadership styles. Vocational high school principals' leadership styles whether it differences significantly according to the perceptions of vocational high schoools teachers and according to some variable. This is mixed method research because quantitative and qualititative analysis methods are used together. The qualititative and quantitative data were obtained simultanously and given equal importance both methods. `Multi-factor leadership scale` what is improved by Avolio and Bass (1995) is applied to the teachers who working in the mentioned schools. Also interview method used for five vocational high school principals with semi-structred interview form.This study is include just the District of Darıca in Kocaeli Province. There are five vocational high schools at this area. There are total 352 people who including teachers, assistant principals and principals. These vocational high schools are the universe for this study. The volunteer method is used for the teachers and interview method used for five school principals.According to the findings the vocational high schools principals' leadership styles and subdimension which is transformational leadership styles have no differ significantly depending on the gender, age, educational study of teachers, professional seniorty and branch. But, level of interactive leadership styles differs significantly depending on gender and professional seniorty.Keywords: Leadership Styles, Transformational Leadership, Interactive Leadership, Vocational High Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek lisesi müdürlerinin liderlik stillerinin incelenmesi: Karma yöntem araştırması
dc.title.alternativeExamining leadership methods of vocational school principals: Mixed method research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-29
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10329007
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620223
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess