MYO öğrencilerinin 3+1 uygulamalı eğitim modeli çerçevesinde mesleki beklentilerinin incelenmesi `Sakarya MYO örneği`
dc.contributor.advisor | Alan, Gülseli Aygül | |
dc.contributor.author | Çakar, İlknur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:48:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:48:06Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-08-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101425 | |
dc.description.abstract | Bazı dünya ülkeleri ve Türkiye'de varlığını belli dönemlerde hissettiren ekonomik kriz ile istikrarsızlıkların çözümünde işsizlik ve istihdam politikalarının işlevsel hale getirilmesi çok önemlidir. Bölgesel farklılıklar ile birlikte eğitim politikaları ve iş dünyasının beklentilerini harmanlayarak pozitif yönlü bir değişimden bahsetmek mümkündür. 3+1 uygulamalı eğitim modeli ile öğrencilerin 3 dönem okulda teorik ve 1 dönem alanlarıyla ilgili kuruluşlarda pratik eğitim almaları bu değişime önemli katkı sağlamaktadır. Ülkemizde yükseköğretim sisteminde olduğu gibi mesleki eğitimi hedef alan meslek yüksekokullarının nicelik ve nitelik olarak geliştiği görülmektedir. Bu gelişimin sürdürülebilir olması ve eğitim kalitesinin artırılması adına birçok çalışmanın varlığından da söz edilebilir. Bu araştırmada, Türkiye'de ilk kez Sakarya Meslek Yüksekokulu'nun tüm programlarında uygulanmaya başlayan 3+1 uygulamalı eğitim modelinin öğrenci görüşü çerçevesinde etkililiği, mesleki beklentilere katkısı, Y ve Z kuşağından oluşan öğrenci gruplarının iş dünyasından beklentileri araştırılmıştır. Bilimsel çalışmaları önemseyen üniversitemizin öğrenci profilini tespit etmek ve öğrencilerin beklentilerini çözümlemek, gelecekte uygulanacak plan ve stratejilere fayda sağlayacaktır. Niceliksel bir araştırma olan bu çalışmada 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Sakarya Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören ve tesadüfi örneklem metoduyla seçilen 402 öğrenci çalışmanın evrenini oluşturmaktadır. 402 öğrencinin ankete verdikleri yanıtlar istatistiki sonuçlar ile SPSS 20 programında değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; belirli hedefler ve kendi istekleri ile MYO'da öğrenim gören öğrencilerin 3+1 uygulamalı eğitim modelinden umutlu oldukları, bu sayede edinecekleri tecrübe ve bilginin kariyer başlangıçlarında faydalı olup bilgi ve bilinç düzeylerini artıracağı saptanmıştır. Teknik ve sosyal bölümler öğrencilerinin talep ve beklentilerinin ayrıştığını, iş dünyasında sorumluluk alma isteğinde olduklarını ve Y - Z kuşağı olarak iş dünyasından beklentilerinin yüksek olduğunu buna bağlı olarak öğrencilerin algı ve yaklaşımlarının dikkatli çözümlenmesi gerektiği anlaşılmaktadır. Maddi ve manevi tatmin ile beslenen bu jenerasyonu kazanmak ülke ekonomisine önemli bir katma değer sağlayacaktır. Anahtar Sözcükler: Meslek Yüksekokulu, Mesleki Eğitim, 3+1 Uygulamalı Eğitim Modeli, Mesleki Beklenti | |
dc.description.abstract | The economic crisis, whose effects are deeply felt in Turkey and other parts of the world, has made it essential to make employment policies more functional. By combining local gaps and education policies with the expectations of the business community, positive changes can be made. The 3+1 educational modal contributes to this positive change by enabling the students to receive hands-on training in their fields. In recent years, there has been a remarkable improvement in terms of both quantity and quality in the scope of Vocational Schools in Turkey. Luckily, there are various studies aiming to make this change permanent. This study aims to examine the effectiveness of the 3+1 education model, which was initiated in Vocational School of Sakarya for the first time, also focusing on students' expectations from the industrial community. Laying special emphasis on scientific studies, our school would benefit greatly by identifying student profile and analyse their expectations. This will be of great contribution to the plans and strategies that will implemented in the future. This study deals with 401 randomly elected students from Vocational School of Sakarya in the 2018-2019 educational year. The replies of the students are analysed through SPPS 20 program. The study shows that there is a high sense of satisfaction among students related to the 3+1 Training Model. The students think that they will benefit greatly from the model at the onset of their career and this will raise their awareness. According to the study, the demands of technical department students differ from those in social departments and both groups hope to take responsibility in the business world. It is seen that Y/Z generations have a high level of expectation from the industrial community, which means that their approach and perceptions should be taken carefully into account. This generation is sure to contribute a great deal to local economy. Keywords: Vocational School, Vocational Education, 3+1 Training Model, Practical Education Model, Professional Expectations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | MYO öğrencilerinin 3+1 uygulamalı eğitim modeli çerçevesinde mesleki beklentilerinin incelenmesi `Sakarya MYO örneği` | |
dc.title.alternative | The analysis of professional expectations of vocational school students in the scope of 3+1 practical training model `Vocational School of Sakarya case` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-13 | |
dc.contributor.department | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10337297 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 630056 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Pazarlama İletişimi Bilim Dalı |