Televizyon belgesellerinde görsel efekt teknikleri ile gerçekliğin yeniden inşası: `Cosmos A Space Time Odyssey` belgesel serisi örneği
dc.contributor.advisor | Çakıcı Öztürk, Gülçin | |
dc.contributor.author | Uğramaz, Eyüp | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:47:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:47:32Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-08-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101409 | |
dc.description.abstract | Günümüzde animasyonun ve dijital efektlerin büyük ilerlemeler kaydettiği görülmektedir. 3d ve 4d modelleme ve grafik tabanlı programların bu süreçte görsel katkısı önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Filmlerde kullanılan teknik donanımlar çekim kalitesini ve etkisini değiştirmiştir. Gerçekliğini sorgulamadığımız bir dünyaya ulaştığımız derin ve etkili bir dil kullanıldığı gözlemlenmektedir. İnsanoğlunun geçmişten bugüne görsel zekası ve birikimine uygun, animasyon ve efekt kullanma ve tekniğimizin, teknoloji ile bir bütün şekilde ilerlediğini görmek ve gerçeği yansıtmak artık yeni sonuçlar doğurduğunu göstermek mümkün hale gelmiştir.Anahtar kelimeler: Animasyon, Üç boyutlu, Hareketli Animasyon, Belgesel Sinema, Grafik tasarım, Modelleme | |
dc.description.abstract | Animation and digital effects are seem to be making great progress nowadays. The visual contribution of 3d and 4d modeling and graphic based programs is an important part of this progress. The technical equipment used in movies has changed the shooting quality and effect. It is observed that a deep and effective language is used in which we reach a world where we cannot question its realism. It has now become possible to see that our use of animation and effects, which is compatible with the visual intelligence and accumulation of human beings from past to present, is progressing in a whole way with technology, reflecting the reality and producing new results.Keywords: Animation, Three Dimensional, Motion Animation, Documentary Cinema, Graphic Design, Modeling | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Televizyon belgesellerinde görsel efekt teknikleri ile gerçekliğin yeniden inşası: `Cosmos A Space Time Odyssey` belgesel serisi örneği | |
dc.title.alternative | Visual effect in television documentaries reconstruction of realism with its techniques: Cosmos A Space Time Odyssey documentary series example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-11 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10332296 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 629754 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Radyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı |