Multicultural elements in an elt coursebook series: New Language Leader
dc.contributor.advisor | Töngür, Abdullah Nejat | |
dc.contributor.author | Gencer, İrem Simge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:47:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:47:20Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101403 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma bir İngilizce öğretimi ders kitabı serisi olan New Language Leader'ın çok kültürlü öğeleri kapsayıp kapsamadığını anlamak için ortaya konulmuştur. Bu amaçla NLL'in ilk iki ders kitabı olan Elementary ve Pre-Intermediate kitapları çok kültürlülük açısından incelenmiş ve bu kitaplarda yer alan çok kültürlü öğeler konularının ilgili oldukları çeşitli noktalarda listelenerek tanımlanmıştır. Konuyla alakalı alt başlıklar altında toplanarak elde edilen örnekler sonuç bölümünde detaylı bir şekilde açıklanmakta ve ayrıca çalışmanın sonunda ekler bölümünde gösterilmektedir.Çalışmada dil öğrenimi ve öğretimi sürecinde çok kültürlülüğün rolü ve araştırma için seçilen ders kitaplarında çok kültürlü öğelerin nasıl sunulduğu temel konular olarak göz önünde bulundurulmaktadır. Bu bağlamda kapsamlı bir literatür taraması yapılmaktadır. Bu bölüm pek çok araştırmacı tarafından yapılan birkaç tanım yardımıyla tek kültürlülük ve çok kültürlülük arasındaki farkı vurgulamaktadır. Bunun yanı sıra, dil öğretimi ve kültür arasındaki ilişki üzerinde durulmaktadır. Dil öğretimi ders kitaplarındaki çok kültürlü öğeler aracılığıyla kültürel farkındalığı geliştirme ele alınan bir başka husustur. Sonuç olarak nitel bir araştırma yöntemi ışığında yapılan bu tez çalışması, bahsedilen iki kitabın çok kültürlü bir bakış açısını benimsediğini ve çok sayıda çok kültürlü öğe içerdiğini göstermektedir. Buna ek olarak, çalışmanın sonuçları kitaplarda verilen çok kültürlü öğelerin farklı türde alıştırmalar, okuma parçaları ve etkinlikler içinde yansıtıldığını belirtmektedir. Ders kitaplarında tek kültürlü bir öğretimden çok kültürlü bir anlayışa geçiş olduğu açıkça görülmektedir. Bu sebeple, bu tez çalışmasının dil eğitimi için kullanılan ders kitapları içerisinde çok kültürlü öğelerin yeri ve önemi hakkında faydalı bilgiler sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: Kültür, Tek Kültürlülük, Çok Kültürlülük, Kültürel Farkındalık. | |
dc.description.abstract | This study has been set forth to study out whether New Language Leader (NLL), which is an English language teaching (ELT) coursebook series used to teach English as a foreign language (EFL), covers multicultural elements. With this aim, the first two coursebooks of NLL, Elementary and Pre-Intermediate books are investigated in terms of multiculturalism, and multicultural elements included in these books are described by listing them in various landmarks their topics are related to. The obtained samples gathered under these relevant sub-headings are explained in detail within the part of results and shown at the end of the study in the Appendices part as well.In the study, the role of multiculturalism in the process of language learning and teaching and how multicultural elements are presented within the selected coursebooks for the research are taken into consideration as the main issues. In this respect, a comprehensive literature review is done. This part puts an emphasis on the difference between monoculturalism and multiculturalism with the help of several definitions made by many researchers. Moreover, the relationship between culture and language teaching is urged upon. By means of multicultural elements in language teaching coursebooks, developing cultural awareness is another aspect to deal with.As a consequence, this thesis study which is completed in the light of a qualitative research method shows that the mentioned two coursebooks adopt a multicultural perspective and involve a wide range of multicultural elements. In addition, the results of the study indicate that multicultural elements presented within the books are reflected in different types of exercises, reading texts and activities. It is obviously seen that there is a transition from a monocultural teaching to a multicultural perception in the coursebooks. Therefore, this thesis study is thought to provide useful information about the place and importance of multicultural elements in coursebooks used for language education.Keywords: Culture, Monoculturalism, Multiculturalism, Cultural Awareness. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Multicultural elements in an elt coursebook series: New Language Leader | |
dc.title.alternative | Bir İngilizce öğretimi ders kitabı serisindeki çok kültürlü öğeler: New Language Leader | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-02 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Cultural facts | |
dc.identifier.yokid | 10323072 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 610719 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |