Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiçek, Meltem
dc.contributor.authorGümüş Biçkin, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-06T12:46:57Z
dc.date.available2020-12-06T12:46:57Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101392
dc.description.abstractİşletmelerin pazarlama amaçlarının gerçekleşmesinde artık çağın teknolojik gelişmeleri, stratejik aktörlerden biri haline gelmiştir. Yeni teknolojilerin insanoğluna sunduğu konfor, işletmelerin teknoloji departmanları ile pazarlama departmanlarının işbirliği yapması ihtiyacını doğurmuştur. Yapay zekânın sunduğu teknolojik cazibe dünyasında tüketicinin yaşam biçimi değişmiştir. Bu değişim, işletmelerde de teknolojik dönüşümün kapılarını açmıştır. Dolayısıyla işletmelerin Bilgi Teknoloji Departmanları artık pazarlamanın önemli paydaşlarından biridir. Bu çalışmada; pazarlamada teknolojinin yeri konusunda havacılık sektöründe yaşanan dönüşümü betimlemek amaçlanmıştır. Araştırmada Derinlemesine Mülakat yöntemi kullanılmış ve Amaçlı Örneklem tercih edilmiştir. Örneklemde kendini; `Türkiye'nin dijital hava yolu` olarak konumlandırması sebebiyle Pegasus Hava Yolları tercih edilmiştir. Bu bağlamda işletmenin Bilişim Teknolojileri Departmanı ile görüşülmüştür. Pegasus Hava Yolları uygulamalarının tüketiciye sunduğu teknolojiler pazarlama gözlüğünden bakılarak betimlenmiştir. Çalışmanın, bundan sonraki araştırmalara; bilişim teknolojileri departmanının işletmeye kattığı yeni teknolojilerin, işletmenin pazarlama hedeflerini yerine getirmekte ne derece etkili olduğu üzerine nicel bir çalışma yapılmasının kapılarını açacağı düşünülmektedir. Araştırma, havacılık sektörünün, pazarlama iletişiminde yapay zekâ kullanımı bağlamında yeni teknolojik eğilimleri araştırması bakımından daha önce yapılmamış bir çalışma niteliği taşıması nedeniyle önemlidir.
dc.description.abstractTechnological developments of the age have become one of the strategic actors in the realization of the marketing objectives of the enterprises. The comfort offered by new technologies to human beings has created the need for businesses to cooperate with technology departments and marketing departments. In the world of technological attraction offered by artificial intelligence, the lifestyle of the consumer has changed. This change has opened the doors to technological transformation in businesses. Therefore, Information Technology Departments of the companies are now one of the important stakeholders of marketing.In this study; It is aimed to describe the transformation in the aviation sector regarding the place of technology in marketing. In-depth Interview method was used in the research and Purposeful Sample was preferred. In the sample itself; `Turkey's digital airline` because of the positioning of the Pegasus Airlines is preferred. In this context, the IT Department of the enterprise was interviewed. The technologies offered by Pegasus Airlines applications to the consumer are described by looking at the marketing glasses.The study's future research; it is thought that a quantitative study on how effective the new technologies introduced by the information technologies department in meeting the marketing objectives of the business will open its doors. The research is important because the aviation industry is an unprecedented study in terms of researching new technological trends in the context of the use of artificial intelligence in marketing communication.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.titleTeknolojinin pazarlamadaki yeri ve yeni eğilimler: Pegasus Hava Yolları örneği
dc.title.alternativeTechnology in marketing and new trends: Pegasus Airlines
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-20
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10327053
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616427
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess