Poetry in Teaching English as a Foreign Language
dc.contributor.advisor | Töngür, Abdullah Nejat | |
dc.contributor.author | Şişman, Eda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:46:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:46:43Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101385 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde şiirin neden kullanılması gerektiğini, şiir içeren materyallerin seçiminde hangi kriterlerin olması gerektiğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Şiir odaklı etkinliklerin kullanılması, dil becerilerinin ve öğrencilerin iletişim becerilerinin geliştirilmesinde önemlidir. İngilizce ders kitaplarında yer alan şiirler ve şiir temelli etkinlikler bu beceriler ışığında ortaya çıkmıştır. Tez çalışmasında şiir çalışmasına dair stratejiler anlatılmıştır. Edebiyatın İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretilen sınıflarına bütünleştirilmesi farklı alt kategorilerde ifade edilmiştir. Edebiyatın İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretilen sınıflarında kullanımının gerekliliği, ayrıca edebiyat ve dil öğretimi arasındaki ilişki ile dil sınıflarındaki şiir kullanımı belirtilmiştir. Çalışmada farklı düzeylerde şiir kullanmanın avantajları ve yararları, İngilizce dil öğretiminde şiir kullanımının arka planı nedenleri ile sunulmuştur. Buna ek olarak, materyallerin seçimi ve şiir içeren materyallerin seçimindeki belli başlı kriterler alt kategoriler halinde belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study has been carried out in order to investigate why poetry should be used in teaching English as foreign language and what criteria should be employed in the selection of materials with poetry. The use of poems and poetry-oriented activities are important in the development of language skills and communicative skills of learners. Poems based activities which take place in English coursebooks have been revealed in the light of these skills. Strategies for poetry study have been described in the thesis. The integration of literature in EFL classes has been expressed in different sub-categories. The necessity of literature use in EFL classes, the relation of literature and language teaching and the use of poetry in language classes have been stated. Advantages and benefits of using poetry in different levels, background to the use of poetry in ELT have been presented with its reasons in the study. Additionally, the selection of materials and the main criteria in the selection of materials with poetry in sub-categories have been stated. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Poetry in Teaching English as a Foreign Language | |
dc.title.alternative | İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretiminde şiir | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-23 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10338509 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 628145 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |