Show simple item record

dc.contributor.advisorYergin, Haluk
dc.contributor.authorDinç, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-06T12:46:32Z
dc.date.available2020-12-06T12:46:32Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101380
dc.description.abstractAtanamayan öğretmen adayları bakımından eğitim istihdam ilişkisinin incelendiği çalışma Türkiye'de eğitim sistemi ve kadrolaşma bağlamında değerlendirilmiştir. Norm kadro uygulaması ile kırsal ve kent merkezindeki öğretmen dağılımının dengelii hale getirilmesi amaçlanmıştır. Fakat öğretmen açığı olmayan illere özür durumu ataması ile gelen öğretmenler vr 4+4+4 sistemine geçilmesi ile binlerce sınıf öğretmeni norm kadro fazlası öğretmen durumuna düşmüştür. MEB; bazı dönemler il emrini kaldırma, öğrenim durumu özür atamalarını yapmama, belli şartları taşıyan öğretmenler için il içi alan değişikliği yapma, eş durumu ataması yapılamayan sınıf öğretmenlerini belli branşlarda atama gibi geçici çözümler bulmuştur fakat norm kadro fazlası öğretmenler sorunu halen devam etmektedir.Anahtar Sözcükler: İşsizlik, Öğretmen Atamaları, İstihdam, Öğretmen İstihdamı, Öğretmen Yetiştirme
dc.description.abstractTeachers can not be assigned work that examined the candidates in terms of employment relations education and training system in Turkey is evaluated in the context of staffing. Norm staff practice is aimed at balancing the distribution of teachers in rural and urban areas, with the help of teachers. He has found temporary solutions, such as removing the order for some years, not making appointments for the learning situation, not making the appointment of apology for the students, making the change in the field for the teachers who meet the certain conditions, assigning the teachers to the class, or assigning the teachers to the specific branches, but the problem is still more than normal.Keywords: Unemployment, Teacher Assignments, Employment, Teacher Employment, Teachers Developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de atanamayan öğretmen adayları açısından eğitim istihdam ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between training and employment in terms of the non-appointed teacher candidates in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-13
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10336505
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid630035
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineİktisat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess