Show simple item record

dc.contributor.advisorİbret, Bilgin Ünal
dc.contributor.authorTalay, Funda
dc.date.accessioned2020-12-06T12:36:14Z
dc.date.available2020-12-06T12:36:14Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101267
dc.description.abstractBu çalışma, alan araştırması niteliğinde olup şu bölümlerden oluşmaktadır: Giriş, Yöntem, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Öğretiminin Önemi, Bulgular ve Yorum, Sonuç ve Öneriler. Bu çalışmanın amaçları:İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki ?Yeryüzünde Yaşam Ünitesi?nde geçen Coğrafya kavramlarının kazanılmışlık düzeyini belirlemek, ünitenin hangi kavramlarının daha çok ve daha az kavranıldığını saptamak ve kavramların daha iyi kazanılması için önerilerde bulunmaktır.Bu araştırmada kullanılacak kavramlar; 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında İlköğretim okullarının 6. sınıflarında kullanılan ders kitabından seçilen Beşeri ve Fiziki Coğrafya konularına ait kavramlar olarak listelenmiştir. Bu listedeki kavramlar dikkate alınarak veri toplama anketi hazırlanmıştır. Veri toplama aracı 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kastamonu il merkezinde bulunan 15 ilköğretim okuluna uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir.Araştırmanın bulgularından elde edilen sonuçlara göre; genel olarak başta soyut kavramlar olmak üzere, özellikle Fiziki Coğrafya konularını ilgilendiren kavramların öğrenciler tarafından yeterince kazanılmadığı görülmüştür. Sosyal Bilgiler öğretiminde kavramların öğrenilmesi çok önemlidir. Çünkü doğru öğrenilen kavramlar sayesinde öğrencilerin akademik başarıları artmakta, öğrenme ve hatırlama kolaylaşmaktadır. Bu nedenle kavramların kazanılmasını daha önemli hale getirilmek için kavramları doğru ve kalıcı öğrenmeye ve öğretmeye özen gösterilmelidir.Kastamonu-2011, Sayfa: XIII ? Sayfa: 158Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Sosyal Bilgiler, Kavram, Coğrafya
dc.description.abstractThis study is in the form of field research and is made up of the following parts: Introduction, method, importance of concept teaching in social sciences teaching, findings and commentary, result and suggestions. The purposes of this study are as follows:For the students of the 6. grade students in social sciences, the assessment of acquisition level of geographical concepts in life unit, the assessment of which concepts of the unit are used more and which are used less and making suggestions for the purpose of acquiring concepts better.The concepts to be used in this study are listed as the concepts which belong to human and physical geography topics course book used in the 6. grade in 2009-2010 education year in primary school teaching. Data collection questionnaire has been prepared in terms of the concepts in this list. Data collection instrument was applied to 15 primary school in Kastamonu city center. The data were analyzed with statistical methods.According to results gained from the findings of the research, firstly abstract concepts and secondly, especially concepts regarding physical geography were seen not to be sufficiently acquired by the students .The acquisition of concepts in social sciences is of very importance. This is because with the help of correctly obtained concepts, students may increase their academic success and this makes learning and recalling information easier. Therefore, it is significant that attention should be paid to teaching concepts correctly and permanently in order to make acquisition of concepts more important.Kastamonu-2011, Page: XIII ? Page: 158Keywords: Primary Education, Social İnformation, Concept,Geography.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında işlenen yeryüzünde yaşam ünitesinde geçen coğrafya kavramlarının kazanılmışlık düzeyi
dc.title.alternativeFor the students of the 6. grade students in social sciences, the assessment of acquisition level of geographical concepts in life unit.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmLife events
dc.subject.ytmLife
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid416563
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289891
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess