dc.contributor.advisor | Kıldan, Abdullah Oğuzhan | |
dc.contributor.author | Kinasakal, İdris | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:35:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:35:54Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101258 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim 7.sınıfta Sosyal Bilgiler dersini yürüten öğretmenlerin, 7.sınıf Sosyal Bilgiler öğretim programındaki değerlerle ilgili, öğrencilerin bu değerleri kazanmışlık düzeyine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Kastamonu il merkezi ve ilçelerinde görev yapan ve 7.sınıf Sosyal Bilgiler dersine giren 106 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiş `Değer Kazanımında Öğretmen Görüşlerini Belirleme Ölçeği' kullanılmıştır. Ölçeğin uygulama aşamasında, sınıf yoklama listesindeki ilk dört kız ve ilk dört erkek öğrenci değerlendirmeye alınmıştır. Bu şekilde öğretmenler, sınıfın genel durumu ve programda yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyleri hakkında daha sağlıklı çıkarımlarda bulunulabilecektir. Elde edilen veriler spss paket programı kullanılarak analiz edilmiş, öğretmenlerin ve öğrencilerin kişisel bilgileri ve değerlerlerin kazanılmışlık düzeyleri frekans ve yüzdeler çıkarılarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin ve öğretmenlerin cinsiyet, öğretmenlerin bulunduğu okulda çalışma süresi değişkenine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek için bağımsız örneklem için t testi (Independent Sampley T-Testi) yapılmıştır. Öğretmenlerin, kıdem ve mezun olduğu alan; öğrencilerin yaş, 6.sınıf Sosyal Bilgiler notu, ailenin gelir durumu, babanın ve annenin eğitim seviyesi, babanın ve annenin yaş değişkenlerine göre anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek içinse tek faktörlü varyans analizi (one way, anova) yapılmıştır.Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin cinsiyet, yaş, 6.sınıf Sosyal Bilgiler notu ve babanın eğitim durumu değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin cinsiyet, mezun olduğu alan, bulunduğu okulda çalışma süresi, kıdem, anne eğitim durumu, anne yaş, baba yaş ve ailenin gelir durumu değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık görülmemiştir.Kastamonu - 2012, Sayfa: XVI+119Anahtar Kelimeler: Değer, Değer Eğitimi, Sosyal Bilgiler Dersi, Kazanım | |
dc.description.abstract | This research has been done to evaluate the views of Social Sciences teachers who teaches the 7th grade students at primary schools on objectives related to the values in the Social Sciences programme.The target population of this research is consisted of 106 Social Sciences teachers who teaches on 7th grade at primary schools around Kastamonu and its districts in 2010-2011 Education and Training Year.In this research Social Sciences Value Evaluation Scale is used as a data collection tool developed by the researcher. In application stage of the scale, the first four boys and the first four girls in class attandance list have been chosen for the assessment. So, more reasonable inferences can be attained about general status of the class and value objectives in the programme. Data attained have been analyzed in Spss Packet Programme. Personal informations of teachers and students and to what extend the objectives related to the transferred values have been figured out through frequency and percentages. Independent Sampley T-Test analysis has been done to reveal if there is a significant difference for variables of students and teachers` gender and teachers execution time at their present schools. One-way, anova analysis has been done to reveal if there is a significant difference in of variables teachers? branch and seniority; students? age, Social Sciences marks in 6th grade; income level of family, education level and age of parents.Acording to the results, a significant difference has been found between the variables of students? gender, age and social sciences Marks in 6th, fathers? education level, For the variables of teachers? gender, seniority, working period at their present school, mothers? education level and income level of family; a significant difference hasn?t been seen.Kastamonu - 2012, Page: XVI+119Key Words : Value , Value Education , Social Sciences , Objective | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler programında yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The assessment of the level of teacher achievement of the values in the program for teaching social sciences in the 7 th grade at primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 438432 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319399 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |