Show simple item record

dc.contributor.advisorAydınözü, Duran
dc.contributor.authorUğurlu, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-06T12:35:52Z
dc.date.available2020-12-06T12:35:52Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101257
dc.description.abstractBu araştırma 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyini veli boyutunda tespit etmek amacıyla Kastamonu'da yapılmıştır.Araştırmaya Kastamonu ili merkez ilçesindeki 248, 7. Sınıf öğrenci velisi katılmıştır. Araştırma tek gruplu ön test son test modelindedir. Öğretim yılı başında ve sonunda ölçümler yapılmıştır. Öğrencilerin ve ebeveynlerin demografik bilgilerini almak için ?Kişisel Bilgi Formu?nun kullanıldığı araştırmada ?7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin Kazanımında Veli Görüşleri Belirleme Ölçeği? ile veri toplanmıştır.Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde ön test- son test ilişkili örneklem için t-testi ve tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki yönlü varyans (ANOVA) kullanılmıştır.
dc.description.abstractThis research was carried out in Kastamonu in order to define the parents attitudes towards the values which are in the 7th Grade Social Studies Curriculum.248 parents of 7th grade students who live in the city center of Kastamonu participated in the research . The research is in the model of pre test and post test consisting of one group. Measurements were made at the beginning and end of the academic year. ?Personal Information Form? was used to get the demographic information of students and parents and data was obtained through ? Scale developed towards the values the parents? views which are in the 7th Grade Social Studies Curriculum?.The data obtained was analyzed by use of SPSS. The collected data was analyzed using t-test for pre-test and post test samples and two way variance analysis (ANOVA) for repetetive measurements of one factor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyinin veli görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation of the parents? views levels of the values stated in the 7th grade social studies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.identifier.yokid438340
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319397
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess