İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyinin veli görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Aydınözü, Duran | |
dc.contributor.author | Uğurlu, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:35:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:35:52Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101257 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyini veli boyutunda tespit etmek amacıyla Kastamonu'da yapılmıştır.Araştırmaya Kastamonu ili merkez ilçesindeki 248, 7. Sınıf öğrenci velisi katılmıştır. Araştırma tek gruplu ön test son test modelindedir. Öğretim yılı başında ve sonunda ölçümler yapılmıştır. Öğrencilerin ve ebeveynlerin demografik bilgilerini almak için ?Kişisel Bilgi Formu?nun kullanıldığı araştırmada ?7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin Kazanımında Veli Görüşleri Belirleme Ölçeği? ile veri toplanmıştır.Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde ön test- son test ilişkili örneklem için t-testi ve tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki yönlü varyans (ANOVA) kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | This research was carried out in Kastamonu in order to define the parents attitudes towards the values which are in the 7th Grade Social Studies Curriculum.248 parents of 7th grade students who live in the city center of Kastamonu participated in the research . The research is in the model of pre test and post test consisting of one group. Measurements were made at the beginning and end of the academic year. ?Personal Information Form? was used to get the demographic information of students and parents and data was obtained through ? Scale developed towards the values the parents? views which are in the 7th Grade Social Studies Curriculum?.The data obtained was analyzed by use of SPSS. The collected data was analyzed using t-test for pre-test and post test samples and two way variance analysis (ANOVA) for repetetive measurements of one factor. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin kazanılmışlık düzeyinin veli görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | An evaluation of the parents? views levels of the values stated in the 7th grade social studies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.identifier.yokid | 438340 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319397 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |