dc.contributor.advisor | İbret, Bilgin Ünal | |
dc.contributor.advisor | Ergün, Muammer | |
dc.contributor.author | Kocaman, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:35:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:35:35Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101249 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda okulların sayısının hızla artması bu okullar arasındaki eş güdümü zorunlu kılmıştır. Eğitim Bilimlerinin öğretmenlere sunduğu bilgi, yöntem ve tekniklerin çoğalması, bunların iş başında öğrenilmesini gerektirmiştir. Eğitim alanında yasa ve yönetmeliklerle getirilen ilke ve kuralların artması, okulların bunlara uygun işleyip işlemediğini izleme gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Bütün bu eşgüdümleme, işbaşında yetiştirme, öğretmenlere kılavuzluk etme, işleyişi izleme gibi görevler, eğitim yönetiminin yanı sıra eğitim denetmenini görevlendirilmesini zorunlu kılmıştır (Başaran, 1999).Eğitim Denetmenlerinin bu görevleri etkili biçimde yerine getirebilmeleri için sahip olmaları gereken niteliklerin yanı sıra öğretmenler üzerinde oluşturdukları algıların öneminin her geçen gün arttığı söylenebilir. Bu çalışma, Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Denetmenlerinin teftiş ve rehberlik etkinliklerine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılarak ders denetiminin uygulanması, rehberlik, mesleki yardım ve iş başında yetiştirme, denetmenlerin davranışlarına ilişkin öğretmen görüşleri ortaya konulmuştur. Bununla birlikte; Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin; cinsiyet, yaş, kıdem yılı, mezun olunan alan, geçirilen denetim sayısı, bulunulan okuldaki çalışma yılı, alınan hizmet içi eğitim kurs-seminer sayısı ve çalışılan okulun yerleşim yeri değişkenlerine göre öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışmada, Yıldırım (2007) tarafından geliştirilen ?Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ders Denetimine İlişkin Görüşleri? ölçeği uygulanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler SPSS 13 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi ve yorumlanmasında verilerin frekansı, yüzde dağılımı, aritmetik ortalaması ve standart sapması hesaplanmış, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bu çalışma 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Kastamonu il merkezi, ilçeleri ve köylerinde ilköğretim okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ile yürütülmüştür. Araştırmaya konu olan alt problemler kapsamında, Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin, ders denetimi uygulamaları, rehberlik ve mesleki yardım ve ders denetimi sırasında denetmenlerin sergiledikleri davranışlarına yönelik üç boyuttaki görüşleri değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda, öğretmenlerin denetmenler tarafından gerçekleştirilen teftiş ve rehberlik etkinliklerini kısmen onayladıkları görülmüştür. Öğretmenlerin görüşleri mesleki kıdemlerine göre rehberlik ve mesleki yardıma ilişkin anlamlı farklılık gösterirken, diğer bağımsız değişkenlere göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. | |
dc.description.abstract | In recent years, the rapid increase in the number of schools has made the coordination compulsory among these schools. The increase in information, methods and techniques which Educational Sciences offers the teachers has required them to be learned at work. The increase of the principles and rules arranged by law and regulations in the field of education has brought the need of monitoring whether the schools are actually run in accordance with those. All of these tasks such as coordinating, on-the-job training, guiding the teachers, monitoring the functioning have made education inspectors? being charged compulsory as well as the need of education management (Başaran, 1999). It can be said that the importance of perceptions the education inspectors created on teachers is increasing every passing day as well as the qualifications they need to have in order to fulfill these tasks effectively.This study has been prepared in order to determine the points of view of social studies teachers on education inspectors? inspection and guidance activities. The teacher?s views concerning the inspectors? behaviours during the implementation of lesson inspection, guidance, vocational assistance and on-the-job training have been presented by using descriptive survey model. On the other hand, it has been intended to determine whether there is a significant differentiation among the points of view of social studies teachers according to their gender, age, seniority, graduation branches, the number of inspections they experienced, the working period at the current school, the number of in-service training courses and seminars and the settlement of the schools where they work.In this study, `Views of Social Studies Teachers concerning Lesson Inspection Scale` developed by Yıldırım (2007) was applied. The data obtained from the application were analyzed by employing SPSS 13 software. The frequency, distribution of percentage, arithmetic mean, and standard deviation of the data were calculated and independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used for the analyses and interpretation of the data. This study has been conducted with 106 social studies teachers working at primary schools in the city center, districts and villages of Kastamonu in 2010-2011 academic year. Within the scope of sub-problems subjecting to the study, the social studies teachers? views concerning the inspectors? behaviours during the implementation of lesson inspection, guidance, vocational assistance and on-the-job training were evaluated in three dimensions. In consequence of this evaluation, it was seen that the teachers partially approve the inspection and guidance activities undertaken by inspectors. While the teachers? view shows statistically significant differentiation between guidance and professional help according to their seniority, their points of view do not show statistically significant differentiation according to other independent variables.Keywords: Product, Production, Training, Quality Control, Business, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim denetmenlerinin teftiş ve rehberlik etkinlilerine yönelik görüşlerinin değişkenler açısından incelenmesi (Kastamonu ili örneği) | |
dc.title.alternative | An analysis of the views of social studies teachers concerning inspection and guidance activities of inspectors in terms of variables (case of kastamonu province ) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10010825 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 384734 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |