dc.contributor.advisor | Recepoğlu, Ergün | |
dc.contributor.author | Sönmez, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:35:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:35:25Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101244 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ilk ve ortaokullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ve performansları arasındaki ilişkiyi ve sınıf yönetimi beceri algıları ile performans algılarının cinsiyet, branş, mesleki kıdem, yaş, çalıştığı okuldaki görev süresi ve öğrenim durumları değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu araştırma ilişkisel tarama modelinde kurgulanmıştır. Araştırmaya 2012-2013 eğitim öğretim yılında Kastamonu ilinde bulunan ilk ve ortaokullarda görev yapan 125 sınıf ve 178 branş öğretmeni olmak üzere toplam 303 öğretmen katılmıştır. Araştırma verileri `Kişisel Bilgi Formu`, `Sınıf Yönetimi Beceri Ölçeği` ve `İşgören Performansı Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesi amacıyla frekans ve yüzde analizleri, t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Tamhane ve Tukey Çoklu Karşılaştırma Testleri, Pearson Momentler Çarpım Korelâsyon Katsayısı (r) ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır.Araştırma sonuçları öğretmenlerin sınıf yönetimi beceri algılarının `iyi` ve `çok iyi` düzeyde olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi beceri algıları `plan-program etkinlikleri ve fiziksel düzen` alt boyutunda `iyi`, `öğretmen-öğrenci ilişkilerinin düzenlenmesi ve zaman kullanımı` ve `sınıf içi etkileşim ve davranış düzenlemeleri` alt boyutlarında `çok iyi` düzeyde çıkmıştır. Öğretmenlerin performans algıları ise `iyi` düzeyde çıkmıştır. Öğretmenlerin sınıf yönetimi beceri algılarının cinsiyete değişkenine göre farklılaşmadığı bulunurken, branş, yaş, mesleki kıdem, çalıştığı okuldaki görev süresi ve öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılıklar olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin performans algılarının ise cinsiyet, yaş, çalıştığı okuldaki görev süresi ve branş değişkenlerine göre farklılaşmadığı bulunurken, mesleki kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf yönetimi becerisi alt boyutları arasında yüksek ve orta düzeyde anlamlı ve olumlu bir ilişki bulunurken, sınıf yönetimi becerisi ve iş performansı arasında orta düzeyde olumlu ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Son olarak, yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre ise sınıf yönetimi becerisi alt boyutları ile iş performansı arasında orta düzeyde olumlu ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak öğretmenlere ve denetmenlere alanında uzman kişiler tarafından sınıf yönetimi becerileri ve performans konularında seminer ya da hizmetiçi eğitim kursu verilmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi beceri ve performans algılarının `iyi` ve `çok iyi` çıkma nedenlerinin araştırılması önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi Becerisi, Performans, Öğretmen | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine the relationship between classroom management skills and performance of teachers at primary and secondary schools and weather the perception of classroom management skills and performance differs according to the variables of gender, branch, durations of experiment, age, durations of experiment at the school that the teachers are working and educational background or not. This study was designed in correlational reseacrh model. A total of 303 teachers (125 were classroom teachers and 178 were in various branches) employed in primary schools located in Kastamonu province participated in the study.The research datas were gathered by using `The Demographic Information Form`, `Classroom Management Ability Scale` and `Worker Performance Scale`. Frequency and percentage analyses, Independent Samples t-Test, One-Way Anova (ANOVA), Tamhane and Tukey Multiple Comparison Tests, Pearson Product-Moment Correlation Coefficient, Multiple Linear Regression analyses were used in order to analyze data.The findings of the current study revealed that the perception of teachers' classroom management was `good` and `very good`. The perception of teachers' classroom management skills at the dimension of `plan program activities and physical layout` was `good`, at the dimensions of `teacher-student relationship regulation and time management` and `classroom interaction and behavior regulation` was `very good`. The perception of teachers' performance was `good`. Results illustrated that teachers' perception of classroom management skill didn't differ according to the variable of gender, but it was seen that there were some differences according to the variables of branch, age, durations of experience, durations of experiment at the school that the teachers are working and educational background. It showed that teachers' perception of performance didn't differ according to such variables as gender, age, branch and durations of experiment at the school that the teachers are working. It was seen that it differed according to the variables of duration of experience and educational background. There was a meaningful, positive, high and middle level correlation among the dimensions of classroom management skill. There was a meaningful, positive and middle level correlation between classroom management skill and performance. Finally, there was a significant, positive and middle level correlation between the dimensions of classroom management skill and performance according to the results of regression analysis. In accordance with the results of study, it can be suggested that teachers and inspectors be given seminars and inservice education training by experts in the field of classroom management skills and performance and the reasons why the teachers' perceptions of classroom management skills and performance `good` and `very good` be investigated.Key Words: Classroom Management Skill, Performance, Teacher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlk ve ortaokullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile performansları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the classroom management skills and performance of the teachers at primary and secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.identifier.yokid | 10044386 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 384741 | |
dc.description.pages | 247 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |