Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçük, Orhan
dc.contributor.authorKocaman, Gülşen
dc.date.accessioned2020-12-06T12:33:42Z
dc.date.available2020-12-06T12:33:42Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-05-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101196
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, hizmet sektörü içinde yer alan turizm işletmelerinde gerçekleştirilen lojistik hizmetleri belirlemek ve lojistik performans, işletme performansı, işgören memnuniyeti ve işgören performansı arasındaki ilişkiyi yönetici bakış açısıyla incelemektir. Bu doğrultuda öncelikle literatür taraması yapılmıştır ve ölçekler geliştirilmiştir. Veriler anket yoluyla elde edilmiş ve turizm işletmelerinde (konaklama, yiyecek-içecek ve seyahat işletmeleri) lojistik faaliyetlerden sorumlu yöneticilere uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; lojistik performans, işletme performansı, işgören performansı ve işgören memnuniyeti arasında ilişki belirlenmiştir. Ayrıca lojistik performansın değişkenlerinin, işletme performansı üzerine etkisi analiz edilmiştir. Sonuç olarak kalite boyutunun negatif yönde etkilediği, esneklik, çeviklik, zaman boyutlarının ise pozitif yönde etkilediği, maliyet boyutunun da etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relation between logistics performance, business performance, employee performance and employee satisfaction via a manager's perspective and is to find out the logistics services that place into service and filled in the tourism company. In this context, firstly literature survey has been done and the scale has been developed. The data has been collected through a questionnaire administered to and has been applied to managers who are responsilde for logistic activities in the tourism companies (accomodation, food-drinks and travel agent). According to the result of the research, the relation between logistics performance, business performance, employee performance and employee satisfaction has been assigned besides. The impact of variables of logistics performance on business performance has been analyzed. As result, the flexibility, agility and time has been positively affected but quality dimension negatively and the cost dimension has not been affected.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLojistik performans, işletme performansı, işgören performansı ve işgören memnuniyeti ilişkisi: Turizm işletmelerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe relationship between logistics performance, business performance, employee performance and employee satisfaction: An application in tourism company
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-05-03
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLogistic management
dc.identifier.yokid10159102
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid539606
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess