İşitme engelliler ortaokullarında görev yapan din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin karşılaştığı problemler
dc.contributor.advisor | Çuhadar, Cengiz | |
dc.contributor.author | Özkan, Arkin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:33:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:33:21Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101186 | |
dc.description.abstract | ÖZETYüksek Lisans TeziİŞİTME ENGELLİLER ORTAOKULLARINDA GÖREV YAPAN DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIĞI PROBLEMLERArkın ÖZKANKastamonu ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim DalıDanışman: Yrd. Doç. Dr. Cengiz ÇUHADAR`İşitme Engelliler Ortaokullarında Görev Yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemler` başlıklı nitel araştırmamızın konusu işitme engelliler ortaokullarında DKAB(Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) derslerinde karşılaşılan problemlerin çeşitli boyutlarıyla DKAB öğretmenlerinin görüşlerine bağlı olarak değerlendirilmesidir. Yapılan literatür taramasına göre, işitme engelliler ortaokullarında DKAB derslerinde karşılaşılan problemlerin tespit edilmesine yönelik lisansüstü tez çalışması bulunmamaktadır. İşitme engelliler ortaokullarındaki DKAB derslerinde karşılaşılan problemleri çeşitli boyutlarıyla ortaya çıkarmak amacıyla böyle bir araştırma yapılmıştır.DKAB öğretmenlerinin DKAB derslerinde karşılaştıkları problemleri derinlemesine ifade edebilecekleri düşüncesiyle araştırmamızda yöntem olarak nitel araştırma yöntemi belirlenmiştir. Türkiye'deki işitme engelliler ortaokullarında görev yapan DKAB öğretmenlerine yönelik hazırlanan görüşme formu yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve standartlaştırılmış açık uçlu görüşme stratejisi kullanılarak uygulanmıştır. Daha sonra görüşme formuna aktarılan görüşme kayıtları çözümleme belgesine aktarılarak analiz edilmiş, elde edilen veriler özel bir forma yerleştirilerek kodlanmış, nvivo ve excel programları kullanılarak grafikler oluşturulmuş, belirlenen temalara uygun olarak elde edilen verilerin frekans ve yüzdelikleri hesaplanmıştır. Araştırmada ortaya çıkan bulgular değerlendirilmiş ve araştırmanın son bölümünde sonuç ve öneriler ifade edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Din, Din Eğitimi, İşitme Engelli, İşitme Engelliler Ortaokulu.2017, 122 sayfa | |
dc.description.abstract | ABSTRACTMaster ThesisTHE PROBLEMS WHICH ENCOUNTERED RELIGIOUS CULTURE AND MORAL KNOWLEDGE TEACHERS WHO WORK IN HEARING IMPAIRED SECONDARY SCHOOLSArkın ÖZKANKastamonu UniversityInstitute for Social ScienceDepartment of Philosophy and Religious StudiesSupervisor: Yrd. Doç. Dr. Cengiz ÇUHADARThe qualitative research titled `Problems of Religious Culture and Moral KnowledgeTeachers who Work in Hearing Impaired Secondary Schools` is to evaluate the problems that encountered DKAB (Religion Culture and Moral Knowledge) lessons in the hearing impaired secondary schools depending on the opinions of DKAB teachers.According to survey research, there is no postgraduate thesis study in order to determine the problems encountered in DKAB courses in hearing impaired secondary schools. This research has been conducted in order to reveal the problems encountered in the DKAB courses of hearing impaired middle school students in various dimensions.Qualitative research methodology has been used as a method in this research because the DKAB Teachers can express the problems deeply that encountered in DKAB lessons.The interview form for DKAB teachers working in hearing impaired secondary school in Turkey was implemented using semi-structured interview technique and standardized open-ended interview strategy. Afterwards, interview records transferred to the interview form for analyzing and the obtained data is coded by placing a special form. Graphics are created by using nvivo and excel programs and frequency and percentages of the obtained data that is obtained properly to the determined themes is calculated. The resultant facts in the research were evaluated and results and suggestions were expressed in the last part of the research.Key Words: Religion, Religious Education, Hearing Impaired, Hearing Impaired Secondary School.2017, 122 pages | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşitme engelliler ortaokullarında görev yapan din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin karşılaştığı problemler | |
dc.title.alternative | The problems which encountered religious culture and moral knowledge teachers who work in hearing impaired secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-03 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10164332 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 539620 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |