Show simple item record

dc.contributor.advisorTopçu, Ersin
dc.contributor.authorDereli, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-06T12:32:32Z
dc.date.available2020-12-06T12:32:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101163
dc.description.abstractBu çalışma, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının teknopedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliliklerini ve teknolojiye yönelik inanç düzeylerini tespit ederek bunlar arasındaki ilişkiyi; cinsiyet, yaş, üniversite, mezun olunan lise, haftalık bilgisayar kullanma süresi ile teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi değişkenlerine göre incelemek amacıyla yapılmıştır.İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın katılımcılarını Kastamonu ve Gazi Üniversitelerinde öğrenim gören Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın ölçme araçları, gerekli izinler alındıktan sonra bu araştırmaya uyarlanarak uzman görüşleri alınan, geçerlilik-güvenilirlik kontrolleri yapılan TPAB Ölçeği ve Teknoloji İnanç Ölçeği'dir. Veriler, SPSS 20 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama analizlerinin yanında Shapiro-Wilk, t-test, ANOVA, Levene ve korelasyon analizleri de kullanılmıştır.Nicel verilerden oluşan bu çalışmada, elde edilen verilerin analizi sonucunda; Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının, web teknolojilerini okul ortamından çok kişisel kullanımlarında tercih ettikleri anlaşılmıştır. Katılımcıların yarıdan fazlası, teknoloji bilgi ve beceri düzeyi konusunda kendilerini yeterli olarak değerlendirmişlerdir. Adayların TPAB düzeyi yeterli seviyede tespit edilmiş ayrıca cinsiyet, mezun olunan lise değişkenlerine göre farklılaşma görülmemiştir. Teknoloji İnanç Ölçeği'nden elde edilen bulgulara göre katılımcıların, her alanda teknoloji kullanımının faydalı ve gerekli olduğuna inandıkları anlaşılmıştır. Aynı ölçekte cinsiyet ile teknoloji kullanım bilgi ve beceri düzeyi değişkenlerinde anlamlı bir fark görülmemiştir. Çalışmada kullanılan ölçekler arasındaki korelasyonda ise pozitif ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractIn this thesis, it is aimed to determine the relationship between preservice Social Studies teachers' technopedagogical content knowledge and their belief in technology according to the factors such as gender , age ,university , high school they graduated from, weekly average time spent on computer and their ability and knowledge in terms of using technology The research was applied on fourth grade students of Kastamonu and Gazi University Preservice Social Studies teachers by using the relational screening model.After asking necessary permission and controlling their validity and reliability,TPCK scale and Technological Belief scale were used as assessment and evaluation instrument. In addition to the data analyis of SPSS 20 in terms of percentage, arithmetic average and frequency ,Shapiro-Wilk, t-test, Anova, Levene and correlation analyses were used.The research findings consisting of quantitative data showed that preservice Social Studies teachers prefer using technology as a personal tool rather than educational tool. More than half of them stated themselves as sufficient in terms of their technological knowledge and abilities. It was seen that the preservice teachers are sufficent in terms of TPCK , however there wasn't any variable observation in terms of gender and high schools they graduated from. According to the data from Technological Belief Scale, it was understood that all participants believe the importance ande necessity of technology in all areas. There wasn't any variable observation in terms of gender and high schools they graduated from,too. In the research, positive correlation was observed between the scales that are applied.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknopedagojik alan bilgisi ve teknolojiye yönelik inançlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe exmination of preservice social science teachers' belief about technology and technopedagogical content knowledge
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-28
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmtechnological pedagogical content knowledge
dc.subject.ytmtechnological pedagogical content knowledge
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid10169754
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497417
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess