Show simple item record

dc.contributor.advisorUyanık, Gökhan
dc.contributor.authorKivrak, Ayşe Hilal
dc.date.accessioned2020-12-06T12:31:29Z
dc.date.available2020-12-06T12:31:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101133
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çevre kirliliğine yönelikzihinsel modellerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, nitel verilereodaklanan bir durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu,farklı sosyo- kültürel çevreleri temsil eden, iki farklı ilkokulda öğrenim görmekteolan toplam 110 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak,araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formundan yararlanılmıştır. Verilerinanalizinde, içerik analizi tekniği kullanılmış ve veriler kategorilere ayrılarak tablolarhalinde sunulmuştur. Araştırma sonuçları, öğrencilerin bulundukları sosyo-kültürelçevrenin çocukların çevre kirliliğiyle ilişkili zihinsel modellerinin şekillenmesindeetkili bir faktör olabileceğini göstermektedir.Anahtar kelimeler: çevre kirliliği, zihinsel model, ilkokul öğrencileri.
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the mental models of environmental pollutionof elementary school students. Consistent with this purpose, a case study focusing onqualitative data has been conducted. Participants of this study consisted of 110fourth-year students who are studying in two different primary schools, representingdifferent socio-cultural spheres. Data collected using an interview form developed bythe researcher. In the analysis of the data, the content analysis technique was used toanalyze the data and the data were presented in tables separated by categories.Results of this study suggested that the socio-cultural environment in which studentsare located can be an effective factor in shaping children's mental models ofenvironmental pollution.Keywords: environmental pollution, mental model, primary school studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çevre kirliliğine yönelik zihinsel modellerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of the mental models towards environmental pollution of primary school fourth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-28
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmMental models
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental pollution
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.identifier.yokid10197807
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534011
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess