İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çevre kirliliğine yönelik zihinsel modellerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Uyanık, Gökhan | |
dc.contributor.author | Kivrak, Ayşe Hilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:31:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:31:29Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101133 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çevre kirliliğine yönelikzihinsel modellerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, nitel verilereodaklanan bir durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu,farklı sosyo- kültürel çevreleri temsil eden, iki farklı ilkokulda öğrenim görmekteolan toplam 110 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak,araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formundan yararlanılmıştır. Verilerinanalizinde, içerik analizi tekniği kullanılmış ve veriler kategorilere ayrılarak tablolarhalinde sunulmuştur. Araştırma sonuçları, öğrencilerin bulundukları sosyo-kültürelçevrenin çocukların çevre kirliliğiyle ilişkili zihinsel modellerinin şekillenmesindeetkili bir faktör olabileceğini göstermektedir.Anahtar kelimeler: çevre kirliliği, zihinsel model, ilkokul öğrencileri. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the mental models of environmental pollutionof elementary school students. Consistent with this purpose, a case study focusing onqualitative data has been conducted. Participants of this study consisted of 110fourth-year students who are studying in two different primary schools, representingdifferent socio-cultural spheres. Data collected using an interview form developed bythe researcher. In the analysis of the data, the content analysis technique was used toanalyze the data and the data were presented in tables separated by categories.Results of this study suggested that the socio-cultural environment in which studentsare located can be an effective factor in shaping children's mental models ofenvironmental pollution.Keywords: environmental pollution, mental model, primary school students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çevre kirliliğine yönelik zihinsel modellerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of the mental models towards environmental pollution of primary school fourth grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-28 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Mental models | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Environmental pollution | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.identifier.yokid | 10197807 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 534011 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |