Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri ile fen öğretimine karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Salman, Muhammed | |
dc.contributor.author | Türkyilmaz, Esma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:31:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:31:02Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101120 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinlikleri yeterliliği ile fen öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Kastamonu il ve ilçelerindeki Milli Eğitim'e bağlı devlet ve özel kurumlarında görev alan 184 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Verileri toplamak için 2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci yarı döneminde Saide Özbey, Fatma Alisinanoğlu (2010) tarafından geliştirilmiş olan okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterliği belirleme ölçeği ile Cho, Kim ve Choi (2003) tarafından okul öncesi öğretmenlerine uyarlanmış Fen Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği (FÖYTÖ) kullanılarak toplanmıştır. Ölçme aracından elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinden elde edilen sonuçlara göre okul öncesi öğretmenlerine uygulanan tutum ölçeğinin rahat-rahatsızlık alt boyutu ile yeterlilik ölçeğinin kullanılan materyaller ve yöntemler alt boyutları arasında, tutum ölçeğinin öğretim öncesi hazırlık alt boyutu ile yeterlilik ölçeğinin uygulamaya ilişkin bilgi düzeyi arasında yine tutum ölçeğinin gelişimsel uygunluk alt boyutu ile yeterlilik ölçeğinin uygulamaya ilişkin bilgi düzeyi alt boyutları arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinlikleri yeterliliği arttıkça fen öğretimine karşı tutumlarının da arttığı saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | Purpose of this study is examination of relation between competences of pre-school teachers'science activities and attitudes against science education. The population constitutes 184 pre-school teachers working in state and private institutions of the National Education of Kastamonu provinces and districts. Pre-school teachers'competence determination scale for science activities developed by Saide Özbey, Fatma Alisinanoğlu (2010) during the second half ofthe academic year and attitude scale towords science education (ASTSE) adopted to pre-school teachers by Cho, Kim and Choi (2003) used to collect data. SPSS 22.0 package program is used in the analysis of data obtained from measuring tool. A significant relation in the positive direction is reached as a result between comfort-discomfort sub-dimension of the attitude scale applied to pre-school teachers and subdimensions of the materials and methods used in the competency scale, between pre-teaching preparation sub-dimension of attitude scale and application-related knowledge level of adequacy scale, between developmental suitability sub-dimension of attitude scale and application-related knowledge level subdimensions of adequacy scale according to the results obtained from the data analysis of research. A signifleont relation abtoined between adequacy of science activities of pre-school teaches and attitude to science teaching of pre-school teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri ile fen öğretimine karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of relation between competences of pre-school teachers' science activities and attitudes against science education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-29 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.identifier.yokid | 10207370 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 534384 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |