Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunoğlu, Bahattin Deniz
dc.contributor.authorSicak, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-06T12:30:59Z
dc.date.available2020-12-06T12:30:59Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-08-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101119
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerin fen konularındaki alan düzeyleri, fene yönelik tutumları, fen öğretimine yönelik tutumları ve özyeterlik düzeylerinin belirlenmesi ve fen konularındaki alan bilgi düzeyleri ile fen öğretimine karşı tutum ve özyeterlikleri arasında ilişki olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu Kastamonu İli Sosyal Hizmetler Müdürlüğüne ve Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullarda görev yapan toplam 194 okul öncesi öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Geban, Ertepınar, Yılmaz, Altın ve Şahbaz (1994) tarafından geliştirilen Fene Yönelik Tutum Ölçeği, 1986 yılında Thompson ve Shrigley tarafından ilköğretim öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen ve Cho, Kim ve Choi (2003) tarafından geliştirilen Fen Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği, Tschannen-Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen, Çapa ve diğerleri (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve öğretmenlerin bilgi düzeylerini ölçmek amacıyla geliştirdiğimiz Fen Konularındaki Alan Bilgi Testi kullanılmıştır.Veriler SPSS 21 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki alan bilgi düzeyleri orta düzeydedir. Okul öncesi öğretmenlerinin fen alan bilgi düzeyleri üzerinde özyeterlik ve fen bilgisine yönelik tutumlarının düşük düzeyde ancak etkili olduğu görülmektedir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki bilgi seviyeleri, tutum ile özyeterlikleri arasında genel olarak düşük düzeyli ve pozitif yönlü ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate whether there is a relationship between pre-school teachers' field levels in science subjects, attitudes towards science , attitudes towards science education and self-efficacy levels, and the relationship between science education knowledge and attitude and self-efficacy. The study group consists of a total of 194 preschool teachers working in public and private schools affiliated to Kastamonu Provincial Social Services Directorate and National Education Directorate. Four instruments were used in the study. The Attitude Scale Toward Chemistry developed by Geban, Ertepınar, Yılmaz, Altın and Şahbaz (1994) , Chemistry Attitude Scale developed by Thompson ve Shrigley (1986 ) and revised by Cho, Kim and Choi (2003) , The Teacher Self-Efficacy Scale developed by Tschannen-Moran and Hoy (2001), adapted to Turkish by Çapa and others (2005) and The field knowledge test the data was analyzed in the SPSS 21 packet program. In this study, pre-service teachers' knowledge of the field of science is medium level. Pre-service teachers' self-efficacy on science-related knowledge levels and attitudes towards science are low but effective. In this study, it was determined that the pre - school teachers' knowledge levels, attitude and self - efficacy in science subjects generally had a low level and positive relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki alan bilgi düzeyleri ile fen öğretimine karşı tutum ve özyeterlilikleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between pre-school teachers attitudes of field learning science and attention against science education and essentiality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10209493
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532313
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess