Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki alan bilgi düzeyleri ile fen öğretimine karşı tutum ve özyeterlilikleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Altunoğlu, Bahattin Deniz | |
dc.contributor.author | Sicak, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:30:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:30:59Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-08-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101119 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerin fen konularındaki alan düzeyleri, fene yönelik tutumları, fen öğretimine yönelik tutumları ve özyeterlik düzeylerinin belirlenmesi ve fen konularındaki alan bilgi düzeyleri ile fen öğretimine karşı tutum ve özyeterlikleri arasında ilişki olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu Kastamonu İli Sosyal Hizmetler Müdürlüğüne ve Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullarda görev yapan toplam 194 okul öncesi öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Geban, Ertepınar, Yılmaz, Altın ve Şahbaz (1994) tarafından geliştirilen Fene Yönelik Tutum Ölçeği, 1986 yılında Thompson ve Shrigley tarafından ilköğretim öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen ve Cho, Kim ve Choi (2003) tarafından geliştirilen Fen Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği, Tschannen-Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen, Çapa ve diğerleri (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve öğretmenlerin bilgi düzeylerini ölçmek amacıyla geliştirdiğimiz Fen Konularındaki Alan Bilgi Testi kullanılmıştır.Veriler SPSS 21 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki alan bilgi düzeyleri orta düzeydedir. Okul öncesi öğretmenlerinin fen alan bilgi düzeyleri üzerinde özyeterlik ve fen bilgisine yönelik tutumlarının düşük düzeyde ancak etkili olduğu görülmektedir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki bilgi seviyeleri, tutum ile özyeterlikleri arasında genel olarak düşük düzeyli ve pozitif yönlü ilişki olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate whether there is a relationship between pre-school teachers' field levels in science subjects, attitudes towards science , attitudes towards science education and self-efficacy levels, and the relationship between science education knowledge and attitude and self-efficacy. The study group consists of a total of 194 preschool teachers working in public and private schools affiliated to Kastamonu Provincial Social Services Directorate and National Education Directorate. Four instruments were used in the study. The Attitude Scale Toward Chemistry developed by Geban, Ertepınar, Yılmaz, Altın and Şahbaz (1994) , Chemistry Attitude Scale developed by Thompson ve Shrigley (1986 ) and revised by Cho, Kim and Choi (2003) , The Teacher Self-Efficacy Scale developed by Tschannen-Moran and Hoy (2001), adapted to Turkish by Çapa and others (2005) and The field knowledge test the data was analyzed in the SPSS 21 packet program. In this study, pre-service teachers' knowledge of the field of science is medium level. Pre-service teachers' self-efficacy on science-related knowledge levels and attitudes towards science are low but effective. In this study, it was determined that the pre - school teachers' knowledge levels, attitude and self - efficacy in science subjects generally had a low level and positive relationship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki alan bilgi düzeyleri ile fen öğretimine karşı tutum ve özyeterlilikleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between pre-school teachers attitudes of field learning science and attention against science education and essentiality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-05 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Pedagogical content knowledge | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 10209493 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 532313 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |