Show simple item record

dc.contributor.advisorİbret, Bilgin Ünal
dc.contributor.authorYapicioğlu, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2020-12-06T12:30:32Z
dc.date.available2020-12-06T12:30:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101106
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Ortaokul 6 sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler dersindebulunan `Ülkemizin Kaynakları` ünitesinin bilgisayar destekli öğretim yöntemlerikullanılarak işlenmesinin, öğrencilerin başarısına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığınaolan etkisini incelemektir.Çalışmada araştırma modeli olarak deneysel desen modeli tercih edilmiş olup, veritoplama aracı olarak ise araştırmayı yapan kişi tarafından oluşturulan başarı testindenfaydalanılmıştır. Çalışma grubunu, Kastamonu il merkezinde bulunan bir Ortaokulun2012-2013 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılındaki 6-A ve 6-B sınıflarının 60öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma yapılacak öğrencilerin ekonomik ve sosyaldüzeyleri ile derslerden aldıkları sınav sonuçları göz önünde bulundurulmuş veböylece seçilen araştırma grupları eşit düzeyde tutulmuştur.Çalışmanın amacı, öğrencinin ders başarısı ve kalıcı bir öğrenme gerçekleşmesibakımından, bilgisayar destekli öğretim yöntemleri kullanılarak öğretilen derskonularıyla, geleneksel (klasik) öğretim yöntemleriyle öğretilen konular arasındakifarkın incelenerek ortaya konulmasıdır. Söz konusu yöntemler hakkında daha önceele alınmış olan araştırmalar ve bulgular araştırılıp incelenmiş ve ayrıca bu araştırmasonucunda elde ettiğimiz bulgulardan da yola çıkılarak, bilgisayar destekli öğretimyönteminin öğrencinin başarısını arttırdığı ve öğrenmede kalıcılık sağladığı sonucunavarılmıştır.Öncelikle çalışmada Ortaokul 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde, bilgisayar destekliöğretim yöntemleri kullanılarak işlenen ders konularıyla, geleneksel öğretimyöntemleriyle işlenen dersin, öğrencilerdeki akademik başarı ve dersi hatırlamadüzeyine etkisi, araştırmada kullanılan deneysel desen modeline uygun halegetirilmiştir. Kullanılan veriler, araştırmacı tarafından oluşturulan ölçek yardımıyla,ön test-son test ve kalıcılık (hatırlama) testi kullanılarak derlenmiştir. Hazırlananbaşarı testi, öğrencilere ders işlenmeden önce ve ünite sonunda uygulanarak bulunanveriler SPSS 16.0 paket programı ile değerlendirilmiştir. Konuyla ilgili olarak daha önce yapılan çalışmalarda, bilgisayar destekli öğretimyöntemleri ve geleneksel (klasik) öğretim yöntemleri kullanımının, öğrencilerinakademik başarılarını artırmada farklı etkiye sahip olduğu belirtilmiştir.Yapmış olduğumuz çalışmada da, `Ülkemizin Kaynakları` ünitesine ait, alınanbaşarı testi puanlarının deney öncesinde ve sonrasında iki farklı öğretim tekniğikullanılarak ders işlenen deney ve kontrol grubu arasında anlamlı farklılık gösterdiği,yani farklı anlatım tekniği kullanılan gruplar arasında (deney ve kontrol grubu olmaküzere) tekrarlı ölçümler faktörlerinin, başarı testi uygulama düzeyleri üzerindekiortak etkilerinin, anlamlı düzeyde olduğu bulunmuştur. Bu sonuçlara göre bilgisayardestekli öğretim yönteminin, `Ülkemizin Kaynakları` ünitesinin işlenişindegeleneksel öğretim yöntemlerine göre öğrencilerin ilgili ünite ve konuların öğrenimiüzerinde akademik başarı ve kalıcılığı artırmada daha etkin bir yöntem olduğuanlaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of teaching the Resources of OurCountry unit introduced in the Social Studies lesson of the secondary school 6thgrades through using computer-assisted teaching methods on the students'achievement and the permanence of learned information.Experimental research design was used in this study and the achievement testdeveloped by the researcher was utilised as the data collection tool. The study groupconsisted of 60 students in 6-A and 6-B classes in a secondary school located inKastamonu city centre who studied in the second semester of 2012-2013 academicyear. The socio-economical levels of the students in this research was taken intoaccount so that the selected research groups were kept at equal level.The purpose of this study is to investigate and present the difference between thelesson subjects taught using computer-assisted teaching methods and the lessonsubjects taught with traditional (classical) teaching methods in terms of lessonachievement and permanent learning. The previous studies and findings about thesemethods were reviewed and examined. Moreover, the findings from this researchhave led to the result that the computer-assisted teaching method improves students'achievement and provides them with permanent learning.First of all, the effect of the 6th grade Social Studies lesson subjects taught usingcomputer-assisted teaching methods and the lesson subjects taught with traditional(classical) teaching methods on the students' academic achievement and their recalllevel were adapted to the experimental model used in this research. The data werecompiled using the pre-test, post-test and retention (recall) test with the aid of a scaledeveloped by the researcher. The achievement test was applied to the students beforethe lesson and after the lesson unit had been introduced and it was evaluated with theSPPS 16.0 programme In the previous studies on this topic, it has been stated that the use of computerassisted teaching methods and traditional (classical) teaching methods have differenteffects in increasing the students' academic achievement.In this study, it was found that between the experiment and control groups using twodifferent teaching techniques, the achievement test scores related to the Resources ofOur Country unit differed significantly in the pre-test and post-test. That is, thecommon effects of repetitive measurement factors on achievement testimplementation levels between the groups using different instructional techniques(experiment group and control group) were found to be significant. According tothese results, in terms of increasing students' academic achievement in and thepermanence of learning of the related unit and subjects, it was found that thecomputer-assisted teaching method was a more effective method that the traditionalteaching methods in the teaching of the Resources of Our Country unit.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul sosyal bilgiler dersi 6. sınıf ülkemizin kaynakları ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effect of computer-assısted teaching methods on academic achievement and permanence in teaching of the 'resources of our country' unit in the social studies lesson of the secondary school 6 grades
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-12
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPermanence
dc.identifier.yokid10197088
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid540150
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess