Show simple item record

dc.contributor.advisorOktay, Kutay
dc.contributor.authorAbdumamatova, Darigül
dc.date.accessioned2020-12-06T12:26:09Z
dc.date.available2020-12-06T12:26:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100976
dc.description.abstractBir halkın medeniyeti, dili, kültürü ve örf adeti o halkın kimliğini oluşturur. Belirli bir toplumun yıllarca kimliğini kaybetmemesi ve bir millet olarak hayatını sürdürebilmesi için öz ana dilini kullanarak, unutulmamasını sağladığı kadar, kültürünü ve örf adetlerini de sürdürerek yaşatması da oldukça önemli bir kuraldır. Turizm küreselleştikçe ülkelerin ekonomisinin en önemli konumunu almıştır. Teknoloji ve iletişim geliştikçe insanların dünyanın bir ucundan diğer ucuna gitme olasılığı daha da kolaylaşmış ve böylece dünya küçülmeye başlamıştır. Bu sebeple turizm sektörü de hızla gelişen ve dünya ekonomisinin önemli bir parçası konumuna gelmiştir. Son yıllarda insanlar farklı amaçlarla dünyayı dolaşmaktadır. Bunun içinden kültür turizmi öncelik olarak insanlar kendilerini geliştirme açısından, dünyayı tanımasında, halkların birbiriyle kaynaşmasında, aynı zamanda bir halkın kültürünü sürdürebilirliği, kendisini dünyaya tanıtması ve gelişmesi açısından çok önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada Kırgız geleneksel kültürü incelenerek, bu kültürün içinden somut olmayan kültürel miras unsurları turistik ürün olarak pazarlanabilecek ve bu turistik ürünler nasıl pazarlanabilecek sorunlarına çözüm arayarak, bir sonuca ulaşmak amaçlanmaktadır. Araştırmada niteliksel analiz yöntemlerinden biri nitel soru formu yöntemi tercih edilmiştir. Nitel soru formu katılımcıları özel sektörden ve sivil toplum kuruluşların temsilcilerinden oluşmuştur. Toplanan verilerin değerlendirilmesinde analitik genelleme yapılmıştır. Analiz sonucunda Kırgızistan'ın somut olmayan kültürel mirasının turistik ürün olarak değerlendirmesine yönelik bir takım öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe civilization, culture and customs of people is an identity of the people like language and flag. It is a very important rule for people to maintain cultural traditions and customs, to use their mother tongue in order to sustain their life as a nation, not to lose their identity for many years. As tourism becomes global, it occupies the most important position in the economies of countries. As technology and communication evolve, people are more likely to go from one end of the world to the other, and the world begins to shrink. As a result, the tourism sector is also developing rapidly and is becoming an important part of the global economy. Nowadays, people travel around the world with different types of tourism. Cultural tourism as a priority plays a very important role in terms of self-development, in the definition of the world, in the integration of people with each other, at the same time in sustainable development of culture of people, as well as in self-introduction to the world. The aim of this study is to reach a result by examining the Kyrgyz traditional culture, by exploring which cultural products can be marketed as tourism products and searching for solutions to problems of marketing of tourism products. One of the methods of qualitative analysis in the study was the method of qualitative question form. Participants of the qualitative questionnaire were made up of a private sector and non-governmental organizations. An analytical generalization has been made in the evaluation of the collected data. As a result of the analysis, a number of suggestions were presented to evaluate Kyrgyz traditional culture as tourism product.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleKırgızistan`ın somut olmayan kültürel mirasının turistik ürün olarak pazarlanması
dc.title.alternativeMarketing of non-integrated cultural heritage of Kyrgyzstan as a touristic product
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-25
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10239643
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545719
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess