Show simple item record

dc.contributor.advisorAkman, Eyüp
dc.contributor.authorÇiftbaş, Ümit
dc.date.accessioned2020-12-06T12:26:07Z
dc.date.available2020-12-06T12:26:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100975
dc.description.abstractİlkokul dönemi, çocuğun 6-10 yaş dönemini kapsar. Bu dönem, çocuğun kişiliğinin oluşumu ve şekillenmesi, bilgi, beceri ve alışkanlıkların kazanılması ve geliştirilmesi açısından ileri yıllara olan etkisi nedeniyle, yaşamın en kritik dönemlerinden biri olarak görülmektedir. Çocuklar yaşamlarının ilk evrenlerinden itibaren görsel ve yazılı araçlarla karşılaşırlar. Masal ve öykü kitapları çocukların edebiyat alanına ait ilk tecrübelerini kazandıkları örneklerdir ve çocukların eğitiminde vazgeçilmez bir araç olarak kullanılmaktadır.Bu araştırmada, 870 Türk Halk Masalı incelenerek, bu masalların içerisinden üç masal seçilmiştir. Seçilen bu masallar öğrencilere okunarak, masallara ilişkin öğrencilere anket yapılmıştır. Anket sonuçlarına göre çocukların masallardaki korku ve şiddet ögelerinden etkilenip etkilenmemesi, bu masalların eğlenceli bulunup bulunmadığı ve korku, şiddet ögelerinin içerikleri hakkında görüşleri alınmıştır. Sonuç olarak; çocukların büyük bir kısmı bu öğelerden etkilenmediklerini dile getirmişlerdir. Bunun yanı sıra öğrenciler masallarda ki karakterlere verilen şiddetli cezaları yerinde bulmuşladır. Anahtar kelimeler: Çocuk edebiyatı, Çocuk Kitapları, Korku, Şiddet.
dc.description.abstractThe primary school period covers the age of 6-10 years of the child. This period is seen as one of the most critical periods of life due to the formation and formation of the personality of the child, and the effect on the advanced years in terms of acquiring and developing knowledge, skills and habits.Children encounter visual and written tools from the first stages of their lives. Fairy tale and story books are examples of children's first experiences in the field of literature and are used as an indispensable tool in the education of children.In this research, 870 Turkish Folk Tale was examined and three fairy tales were selected from these tales. The selected tales were read to the students and a questionnaire was applied to the students. According to the results of the survey, whether the children were affected by the fear and violence in the fairy tales, whether these tales were found to be fun and the content of the elements of fear and violence were taken. As a result; most of the children expressed that they are not affected by these elements. Besides, students have found the punishments given to the characters in the fairy tales.Key Words: Children's Literature, Children's Books, Fear, Violence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleTürk halk masallarında şiddet
dc.title.alternativeViolence in Turkish folk tales
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-04
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish tales
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmTurkish folk stories
dc.subject.ytmTurkish public literature
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmChild development
dc.identifier.yokid10258926
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552545
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess