Çocuk hakları ve çocuk istismarı konusunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri
dc.contributor.advisor | Oğuz Haçat, Sibel | |
dc.contributor.author | Hançer, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:25:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:25:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100960 | |
dc.description.abstract | Çocuk hakları ve çocuk istismarı olgusu gelişen dünya düzeninde önemini giderek arttırmaktadır. Gelişme ve değişme beraberinde çocuk istismarı durumunda da artışa sebep olmaktadır. Sürekli artış gösteren istismar konusunda hak ile istismar eğitimine ve sosyal bilgiler öğretmenlerine istismarın önlenmesi konusunda önemli sorumluluklar düşmektedir. Bu çalışmanın amacı; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çocuk hakları ve çocuk istismarına yönelik farkındalıklarını ortaya koymaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 40 sosyal bilgiler öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. İçerik analizi yöntemiyle veriler analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çocuk hakları konusunda yeterli düzeyde bilgiye sahip oldukları fakat çocuk istismarı ve istismar türleri hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adayları çocuk istismarı ile karşılaştıklarında bu konuyu yetkili kişilere bildireceklerini belirtmişlerdir. Öğretmen adayları çocuk hakları ve istismarı konusunda kendilerine yeterli düzeyde etkinliklerin düzenlenmediğini ve programdaki eksiklikleri belirtmişlerdir. 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile de ilişkilendirmeler yapılmıştır. Çalışma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çocuk hakları ve çocuk istismarı konularında yeterli bilince sahip oldukları fakat bu konu hakkında eğitimlerinin yeterli düzeyde olmadığı daha fazla eğitime ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The phenomenon of child rights and child abuse gradually increases its importance in the developing world. Development and change also lead to an increase in child abuse. There is an important responsibility to prevent abuse and abuse in education and social studies teachers.The purpose of this study is; The aim of the course is to reveal the awareness of social studies teacher candidates about child rights and child abuse. As a means of data collection, 40 social studies teacher candidates and a semi-structured interview form were used. As a data collection tool, a semi-structured interview form was used. Data were analyzed with content analysis method. According to the findings of the study, it is concluded that social studies teacher candidates have sufficient knowledge about children's rights but they do not have enough knowledge about child abuse and abuse types. Social studies teacher candidates announced that they would report this problem to authorized persons in the face of child abuse. Prospective teachers stated that they were not sufficiently organized in terms of children's rights and abuse and that the deficiencies in the program were stated. Associations with the 2018 Social Studies curriculum were made.As a result of the study, it has been concluded that social studies teacher candidates have sufficient awareness about children's rights and child abuse but they need more education in which their education is not sufficient. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çocuk hakları ve çocuk istismarı konusunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri | |
dc.title.alternative | Social studies teacher candidates' views on children's rights and child abuse | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-05 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Child abuse | |
dc.subject.ytm | Abuse | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Children's rights | |
dc.identifier.yokid | 10235038 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 538510 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |