Show simple item record

dc.contributor.advisorOğuz Haçat, Sibel
dc.contributor.authorHançer, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-06T12:25:36Z
dc.date.available2020-12-06T12:25:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100960
dc.description.abstractÇocuk hakları ve çocuk istismarı olgusu gelişen dünya düzeninde önemini giderek arttırmaktadır. Gelişme ve değişme beraberinde çocuk istismarı durumunda da artışa sebep olmaktadır. Sürekli artış gösteren istismar konusunda hak ile istismar eğitimine ve sosyal bilgiler öğretmenlerine istismarın önlenmesi konusunda önemli sorumluluklar düşmektedir. Bu çalışmanın amacı; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çocuk hakları ve çocuk istismarına yönelik farkındalıklarını ortaya koymaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 40 sosyal bilgiler öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. İçerik analizi yöntemiyle veriler analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çocuk hakları konusunda yeterli düzeyde bilgiye sahip oldukları fakat çocuk istismarı ve istismar türleri hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adayları çocuk istismarı ile karşılaştıklarında bu konuyu yetkili kişilere bildireceklerini belirtmişlerdir. Öğretmen adayları çocuk hakları ve istismarı konusunda kendilerine yeterli düzeyde etkinliklerin düzenlenmediğini ve programdaki eksiklikleri belirtmişlerdir. 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile de ilişkilendirmeler yapılmıştır. Çalışma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çocuk hakları ve çocuk istismarı konularında yeterli bilince sahip oldukları fakat bu konu hakkında eğitimlerinin yeterli düzeyde olmadığı daha fazla eğitime ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe phenomenon of child rights and child abuse gradually increases its importance in the developing world. Development and change also lead to an increase in child abuse. There is an important responsibility to prevent abuse and abuse in education and social studies teachers.The purpose of this study is; The aim of the course is to reveal the awareness of social studies teacher candidates about child rights and child abuse. As a means of data collection, 40 social studies teacher candidates and a semi-structured interview form were used. As a data collection tool, a semi-structured interview form was used. Data were analyzed with content analysis method. According to the findings of the study, it is concluded that social studies teacher candidates have sufficient knowledge about children's rights but they do not have enough knowledge about child abuse and abuse types. Social studies teacher candidates announced that they would report this problem to authorized persons in the face of child abuse. Prospective teachers stated that they were not sufficiently organized in terms of children's rights and abuse and that the deficiencies in the program were stated. Associations with the 2018 Social Studies curriculum were made.As a result of the study, it has been concluded that social studies teacher candidates have sufficient awareness about children's rights and child abuse but they need more education in which their education is not sufficient.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuk hakları ve çocuk istismarı konusunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri
dc.title.alternativeSocial studies teacher candidates' views on children's rights and child abuse
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-05
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChild abuse
dc.subject.ytmAbuse
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmChildren's rights
dc.identifier.yokid10235038
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538510
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess