Sosyal bilgiler dersinde çoklu temsil kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Karatekin, Kadir | |
dc.contributor.author | Üstün, Sadullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:24:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:24:56Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100940 | |
dc.description.abstract | Öğrenme ortamlarının niteliği öğrencilerin öğrenme durumlarını etkileyecektir. Dolayısıyla öğrenme ortamlarını zenginleştirmek için öğretmenlerin derslerinde etkili öğrenme/öğretme yaklaşımlarını kullanması gerekmektedir. Özellikle birçok disiplinin kavram ve bilgilerinin disiplinler arası bir yaklaşımla öğretildiği sosyal bilgiler dersinde öğretmenler etkili öğrenme/öğretme yaklaşımlarını ustaca kullanmalıdır. Bu yaklaşımlardan biriside çoklu temsillerdir. Çoklu temsil kullanımı öğrencilerin zihinsel özelliklerini geliştiren, soyut kavramların öğretilmesinde etkili olan bir yaklaşımdır. Bu araştırmanın amacı da birçok soyut kavramı içerisinde barındıran sosyal bilgiler dersinde, çoklu temsil ile desteklenmiş öğretim uygulamalarının etkililiğini test etmektir. Bu kapsamda yöntem olarak nicel araştırma yöntemlerinden olan yarı deneysel ön test son test deney kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ilköğretim 4. sınıfta öğrenim gören toplam 40 kişilik çalışma grubunu öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Yaşadığımız Yer Ünitesi Başarı Testi` ve Arslan ve Şahiner' in `Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda çoklu temsil kullanımının öğrencilerin akademik başarısını ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The quality of the learning environment affects the condition of the learning. Thus, in order to enrich the learning environment, the teachers should make use of the effective teaching and learning approaches in their lessons. Especially in social sciences lessons that lots of disciplines, concepts and knowledge are taught by an interdisciplinary approach. Those approaches should be used skilfully. One of those approaches is the multiple- representations approach is an effective approach in teaching abstract concepts and develops the students' mental abilities. The aim of this research is to test the effectiveness of the education that is supported with multiple- representation approach in social- sciences lesson that contain lots of abstract concepts.In this context in this research quasi- experimental pretesting and contral group proof positive approach – one of the quantitative researches- are used. Sample of this of this research is a group of 40 students who are studying at the 4 th grade of primary schools. ''The Envirenment we live Questionaire'' that is developed by the researcher and ''The tendency attitude scale for social sciences lesson''that is taken from Arslan and Şahiner have been used as data colletion tool. As a result of this research it is found that the use of multiple- representation approach affects the academical success of the students and their tendency towards social sciences lesson positively. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersinde çoklu temsil kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of using multiple representations on academic succes and attitude of students in social studies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-09 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Multiple representation | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 10269989 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 566465 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |