Show simple item record

dc.contributor.advisorLindberg, Emine Nihal
dc.contributor.authorGüven, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-06T12:22:25Z
dc.date.available2020-12-06T12:22:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100866
dc.description.abstractBu çalışma, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin akademik başarıları ile ana babalarının katılımları ve gelecekteki eğitimlerine yönelik beklentileri arasındaki ilişkinin ortaya konmasını amaçlayan betimsel bir araştırmadır. Çalışma Kastamonu ilinde yürütülmüş, araştırmanın örnekleminin belirlenmesinde sosyoekonomik düzey çeşitliliği dikkate alınmıştır. Buna göre, araştırma verileri, Kastamonu il merkezi ve farklı sosyoekonomik ve sosyokültürel özellikleri olan Devrekani, Daday, Taşköprü, İhsangazi ve İnebolu ilçelerindeki ilkokul ve ortaokullardan elde edilmiştir. Belirtilen özellikler temelinde, çalışmaya toplamda dokuz ilkokul ve dokuz ortaokul dahil edilmiştir. Çalışmaya 420 ana baba, araştırma amacı açıklandıktan sonra gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmanın verileri, Sheldon ve Epstein (2007) tarafından geliştirilip Oğuz (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan `İlköğretimde Okul ve Aile Katılım Ölçeği`nin Veli Alt Ölçeği yoluyla elde edilmiştir. Çalışmanın tek bir bağımlı değişkeni (akademik başarı) varken, altı bağımsız değişkeni (ana babanın eğitim düzeyi, ailenin gelir düzeyi, çocuğun cinsiyeti, evde ana baba katılımı, okulda ana baba katılımı, ana baba beklentisi) vardır. Araştırma kapsamında değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde t testi, Ki-Kare kullanılmış; ilişkili değişkenlerin akademik başarıyı yordama düzeyleri ile ilgili verilerin analizinde ise Lojistik regresyon analizi kullanılmıştır. Analizler sonunda; akademik başarı ile ana babanın eğitim düzeyi, ailenin gelir düzeyi, ana baba beklentisi ve ana babanın eğitime evde katılımı arasında olumlu yönde bir ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte, akademik başarı ile çocuğun cinsiyeti ve ana babanın eğitime okulda katılımı arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bir çocuğun akademik açıdan yüksek başarı göstermesinin en büyük yordayıcısı ana babanın öğrenciden beklentisi olarak görülmektedir.
dc.description.abstractThis study is a descriptive research that aims to define the relationship between parental involvement, parents' expectations about education and elementary, secondary school students' academic success. The study is conducted in Kastamonu city, in defining the sample of the study, socioeconomic level variance is highly considered. According to this, the data of the study is also obtained from Devrekani, Daday, Taşköprü, İhsangazi and İnebolu districts' elementary and secondary schools that have different socioeconomic and sociocultural qualities than Kastamonu city schools. On the basis of this specified qualification, study includes nine elementary and nine secondary schools in total. 420 parents have voluntarily participated in the research after the purpose of the study explained to them. The data of the research is obtained by applying Sheldon and Epstein's (2007) Scale for School and Family Involvement in Elementary Schools, subscale of parents which has been adapted into Turkish by Oğuz (2012). While there is only one dependent variable of the study (academic success), there are six independent variables (parents' educational status, parents' income level, child's gender, parental involvement at home, parental involvement at school, parental expectation).Within the research, in determining the relation between variables, t-test and chi square are used; in analyzing the data about related variables' predicting level of academic success, logistic regression is used. In the end of analyzes, it has been concluded that parents' level of education, parents' level of income, parental expectation and parental participation at home are significantly connected with children's academic success. On the other hand findings revealed that academic success is not significantly related to children's gender and parents' participation at school. It was seen that the most important predictor of a child's academic success is the success expectation of parents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarının yordanmasında ana babanın akademik başarıya ilişkin beklentisi ve eğitime katılımının rolü
dc.title.alternativeThe role of parents' expectation of success and parental involvement in prediction of primary and secondary school students' academic success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmParents expectations
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmFamily education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmFamily participation
dc.subject.ytmAcademical participation
dc.subject.ytmSchool-family relations
dc.subject.ytmSchool-family cooperation
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.identifier.yokid10272746
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid567547
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess