Show simple item record

dc.contributor.advisorÇuhadar, Cengiz
dc.contributor.authorArslan, Onur
dc.date.accessioned2020-12-06T12:22:05Z
dc.date.available2020-12-06T12:22:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100856
dc.description.abstractAraştırmamızda İmam Hatip Liselerinde görev yapan İHL Meslek Dersleri öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ele alınarak; öğretmenlerimizin ortak sorunlarının neler olduğu ve sorunların eğitime nasıl etki ettiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yaptığımız araştırmada nitel araştırma yöntemiyle birlikte veri toplama aracı olarak yarı yapılandırmacı görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu tekniğin kullanılmasındaki amaç öğretmenlerin düşüncelerini daha rahat paylaşmalarını sağlamaktır. Çalışma grubu olarak Kastamonu ili seçilmiştir. Kastamonu il merkezi ve ilçelerine gidilerek İmam Hatip Liseleri'nde görev yapan 41 meslek dersi öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Araştırmamızda öğretmenlerin eğitim öğretim alanında en çok öğrenci, veli ile ilgili sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu problemlerin eğitim sistemi ile doğrudan bağlantılı olduğu görülmüştür. Tüm sorunların sebeplerine indiğimizde bu sorunların çok boyutlu olduğu ve birbirini tetiklediği fark edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, the problems encountered by the teachers working in Religious Vocational High Schools were discussed and it has been tried to put forward what the common problems of our teachers are and how these problems affect education.In our study, semi-constructivist interview technique has been used as a data collection tool together with qualitative research method. The purpose of using this technique is to enable teachers to share their thoughts more easily. Kastamonu Province has been chosen as the study group. Kastamonu city centre and its districts have been visited and 41 vocational course teachers working at Religious Vocational High Schools have been interviewed.In our study, it has been established that teachers had the most problems with students and parents in the field of education and training. These problems seem to have been directly related to the education system. When we go down to the causes of all problems, it has been realized that these problems are multi-dimensional and trigger each other.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleİmam hatip liselerinde görev yapan meslek dersleri öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeThe problems the teachers working in religious vocational high schools encounter and solution proposals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-31
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10279175
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572995
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess