Show simple item record

dc.contributor.advisorİbret, Bilgin Ünal
dc.contributor.authorKüllü, Nihal
dc.date.accessioned2020-12-06T12:21:06Z
dc.date.available2020-12-06T12:21:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100826
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Ortaokul 6. Sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler dersinde bulunan `Ülkenizin Kaynakları` ünitesinin Coğrafi İşaretler kullanılarak işlenmesinin, öğrencilerin başarısına olan etkisini incelemektir. Çalışmada araştırma modeli olarak deneysel desen modeli tercih edilmiş olup, veri toplama aracı olarak araştırmayı yapan kişi tarafından oluşturulan başarı testinden faydalanılmıştır. Çalışma grubu, Kastamonu il merkezinde bir tane ortaokulun 2012-2013 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılındaki 6-A ve 6-D sınıflarının 60 öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma yapılacak öğrencilerin ekonomik ve sosyal düzeyleri ile derslerden aldıkları sınav sonuçları göz önünde bulundurulmuş ve böylece seçilen araştırma grupları eşit düzeyde tutulmuştur. Çalışmanın amacı, öğrencinin ders başarısının gerçekleşmesi bakımından, Coğrafi İşaretlere yer verilerek öğretilen ders konularıyla, Coğrafi İşaretlere yer verilmeden öğretilen konular arasındaki farkın incelenerek ortaya konulmasıdır. Ayrıca öğrencilerin Coğrafi İşaret kavramı ile tanışmalarını sağlamak ve Coğrafi İşaret Kavramının Ülkemizin Kaynakları ünitesinde yer verilmesi için öneride bulunulması amaçlanmış ve bu konuda farkındalık yaratılmak istenmiştir. Araştırma sonucunda elde ettiğimiz bulgulardan yola çıkarak Coğrafi İşaretlerin kullanılmasının öğrencinin başarısını artırdığı sonucuna varılmıştır. Öncellikle çalışmada Ortaokul 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde, Coğrafi İşaretlere yer verilerek işlenen ders konularıyla, Coğrafi İşaretlere yer verilmeden işlenen dersin, öğrencilerdeki akademik başarısına etkisi araştırmada kullanılan deneysel desen modeline uygun hale getirilmiştir. Kullanılan veriler, araştırmacı tarafından oluşturulan ölçek yardımıyla, ön test-son test kullanılarak derlenmiştir. Hazırlanan başarı testi, öğrencilere ders işlenmeden önce ve ünite sonunda uygulanarak bulunan veriler SPPS 16.0 paket programı ile değerlendirilmiştir. Yapmış olduğumuz çalışmada da, `Ülkemizin Kaynakları'' ünitesine ait alınan başarı testi puanlarının deney öncesinde ve sonrasında Coğrafi İşaretler kullanılarak ders işlenen deney ve kontrol grubu arasında anlamlı farklılık göstermiştir. Yani Coğrafi İşaretler kullanılan ve kullanılmayan gruplar arasında (deney ve kontrol grubu olmak üzere) tekrarlı ölçümler faktörlerinin, başarı testi uygulama düzeyleri üzerindeki ortak etkilerinin, anlamlı düzeyde olduğu bulunmuştur. Bu sonuçlara göre Coğrafi İşaretlere, `Ülkemizin Kaynakları` ünitesinin işlenişinde yer verilmesi öğrencilerin akademik başarılarını artırmada ekili olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of using the Geographical Signs of the Resources of Your unit in the Social Studies course in the 6th Grade School on the success of the students.In the study, experimental design model was preferred as the research model and theachievement test created by the researcher was used as a data collection tool. The study group consisted of 60 students from two different classes in the second semester of 2012-2013 academic year of one secondary school in Kastamonu city center. The economic and social levels of the students to be researched and the results of the exams taken from the courses were taken into consideration and the selected research groups were kept equal.The aim of the study is to reveal the difference between the subjects taught by usingGeographical Signs and the subjects taught without using Geographical Signs in terms of the success of the course. In addition, it was aimed to make the students acquainted with the concept of Geographical Sign and to make a suggestion to include the Geographical Sign Concept in the Resources Unit of our country and to raise awareness on this issue. Based on the findings obtained from the research, it was concluded that the use of geographical signs increases the student's success.Firstly, in the 6th Grade Social Studies course, the effects of the course on Geographical Signs and on the academic success of the students without using Geographical Signs were adapted to the experimental pattern model used in the research. The data used were compiled using the pre-test and post-test with the help of the scale created by the researcher. The achievement test was applied to the students before the course and at the end of the unit and the data were evaluated with SPPS 16.0 package program. In our study, the achievement test scores of the ün Resources of our country ün unit showed significant differences between the experimental and control groups using Geographical Signs before and after the experiment, ie between the groups with and without Geographical Signs (experimental and control group). It was found that the effects of repeated measures factors on achievement test levels were significant. According to these results, it was seen that the geographical indications were included in the processing of the ları Resources of our Country'unit in order to increase the academic achievement of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul sosyal bilgiler dersi 6. sınıf ülkemizin kaynakları ünitesinin öğretiminde coğrafi işaretler kullanımının akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effets of using geographical signs on academic success in the teaching of the middle scholl 6th grade social sciences unit of the resources of our country
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGeographical indications
dc.identifier.yokid10311722
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603439
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess