Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıflarda çevre ve alan kavramı öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Kaçar, Ahmet | |
dc.contributor.author | Özdil, Gülnur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:18:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:18:30Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100765 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda bilimde yaşanan yenilikler günlük hayata hızlı bir şekilde yansımakta ve dünyanın sosyal düzenini değiştirmektedir. Bireylerin bu değişime uyum sağlamaları yaşam kaliteleri ve toplumsal düzen bakımından önem taşımaktadır. Değişimin sürekliliği çağımızın insanlarında aranılan nitelikleri (belirli kalıplara bağlı kalmayan, esnek düşünme becerilerine sahip vb.) etkilemektedir. Bu niteliklerin kazandırılması için eğitim programları gözden geçirilerek ele alınan bilgi, beceri ve öğretim yöntemlerinde değişiklikler yapılmaktadır.Ülkemizde 2005-2006 eğitim-öğretim yılından bu yana yapılandırmacılık yaklaşımına göre düzenlenen ders programları uygulanmaktadır. Yapılandırmacılık farklı öğrenme stratejilerini içermektedir. Bunlardan biri olan ?Probleme Dayalı Öğrenme? öğrencilerin merakını uyandıracak problemler etrafında öğrenme etkinliklerini oluşturur. Probleme Dayalı Öğrenme, öğrencilerin problemin çözümünü farklı stratejiler ve beceriler kullanarak ulaşmasını ve böylece çağın gereksinimlerine uygun niteliklere sahip olmasını hedeflemektedir.Bu araştırma ile ilköğretim 7. sınıf matematik dersinde ?alan ve çevre? kavramı öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısına ve geometriye yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmada ön-test, son-test deney kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2009-2010 öğretim yılı 7. sınıfta öğrenim gören 47 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 7. sınıf matematik programında yer alan ?Dörtgenlerde Alan ve Çevre? ünitesi 23 öğrenciden oluşan kontrol grubunda Geleneksel Öğretim Yaklaşımı, 24 öğrenciden oluşan deney grubunda ise Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımıyla işlenmiştir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yaklaşımları benimsenmiştir. Yapılandırmacı ve probleme dayalı bir ders modeli geliştirilerek öğrencilerin alan ve çevre konusunda işlemsel ve kavramsal anlamalarını, problem çözme becerilerini ve matematiğe yönelik tutumlarını geliştirilmesi amaçlamıştır. PDÖ' nün etkisi, hazırlanan ders modelinin sonunda öğrencilere uygulanan başarı testi ve tutum ölçeğinin sonuçları ile irdelenmiştir. Araştırma verileri, Geometri Başarı Testi ve Geometriye Karşı Tutum Ölçeği ile toplanmıştır.Elde edilen nicel veriler SPSS 11.5 paket programı ile çözümlenmiştir ve verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Varyans Analizi, t-Testi kullanılmıştır.Verilerin analizinden elde edilen sonuçlara göre, uygulanan iki yaklaşımın arasında akademik başarıda ve geometriye yönelik tutumda istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Ancak deney grubu üzerinde elde edilen izlenimler ve nitel veriler Probleme Dayalı Öğrenmenin katkılarıyla ilgili olumlu yorumlara olanak sağlamıştır. | |
dc.description.abstract | In recent years, scientific innovations are rapidly reflected to everyday life and change the world?s social order. It is important for the individuals to adapt to these changes in terms of their quality of life and regarding society. The continual nature of change affects the qualities (non-dogmatic, have the ability to think flexible and so on) demanded from the people of our age. In order to have the people acquire these qualities, the changes in the knowledge, skill and teaching methods are carried out by reviewing the educational programmes.In our country, curricula based on constructivism have been implemented since 2005-2006 school year. Constructivism comprises different learning strategies. Problem Based Learning, one of the strategies mentioned, forms learning activities around problems that may arouse the students? curiosity. In addition, problem-based learning aims at helping the students to solve the problems by using various strategies and methods and providing them with the qualifications required by modern world.In this study, it is aimed to determine the effect of problem-based learning on students? academic success and attitudes towards geometry in teaching the concepts of area and perimeter in seventh grade mathematics classes.In the research, pre-test, post-test, experimental research model with experimental and control groups were used. The subjects of the study are 47 seventh-grade primary school students who attended the classes through 2009-2010 school year. The unit about the subject area and perimeter in quadrilaterals which is included in the seventh grade mathematics syllabus were presented through Traditional approach to 23 students in control group and through Problem Based Learning approach to 24 students in experimental group. Qualitative and quantitative research methods were utilized in this research. A constructivist and problem-based lesson plan was developed to have students understand area and perimeter operationally and conceptually and to improve their problem solving skills and attitudes towards mathematics. The effect of problem-based learning was determined by the results collected through an achievement test and attitude scale given to students after the lesson plan mentioned was implemented. The data in this research was collected through Geometry Achievement Test and Geometry Attitude Scale.The quantitative data were analyzed with SPSS 11.5 software package. Arithmetic Mean, Standard Deviation, Variance Analysis and T-test in were carried out to analyze the data.It was determined that there was no statistically significant difference between the two approaches in terms of academic success and attitude. However, observation and qualitative data related to experimental group led to positive comments on the contribution of problem-based learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıflarda çevre ve alan kavramı öğretiminde öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of problem based learning approach on students? success in teaching the concepts of area and perimeter in seventh grade in primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Problem based learning | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 396024 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 284175 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |