Plastik ve plastik atıkların, geri dönüşümü ve çevreye etkileri konularında öğrenci tutumlarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Aydınlı, Bahattin | |
dc.contributor.author | Avan, Çağri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:18:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:18:26Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100763 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, çevre, geri dönüşüm, plastik ve plastik atıklar konularında öğrenci tutumlarının belirlenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla tutumun üç temel boyutu olan bilgi, duygu ve davranışı içeren tutum ölçeği hazırlanmıştır. Hazırlanan tutum ölçeği Kastamonu il merkezindeki dokuz ilköğretim okulunda 492 altıncı sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Yapılan istatistiksel çalışmalar ile tutum ölçeğine son şekli verilmiştir. Sonuç olarak, ölçeğin öğrencilerin çevreye yönelik düşünce, duygu ve davranış tutumlarının belirlenmesinde kullanılabileceği tespit edilmiştir.Cinsiyet, rezidans ve gelir durumlarına göre değerlendirmeler yapılmıştır. Kız öğrencilerin çevreyi koruma konusunda daha duyarlı olduğu, erkek öğrencilerin ise bu konuya sadece ekonomik açıdan baktığı belirlenmiştir. Sitede yaşayanların ise müstakil evde yaşayanlara göre daha duyarlı olduğu saptanmıştır. Gelir düzeyi arttıkça çevreye duyarlılığın arttığı da tespit edilen diğer bir sonuçtur. | |
dc.description.abstract | In this research, determination of student attitudes is aimed on the issues of environment, recycling, plastic and plastic wastes. For this purpose, the attitude scale comprising three basic dimensions of attitudes, cognitive, affective, and psychomotor skills has been prepared. The prepared attitude scale was applied to 492 students at 6th grades of nine primary schools at Kastamonu city center. The final form of this attitude scale was shaped with the statistical analysis. As a result, it was stated that the scale, can be used for determining the cognitive, affective, and psychomotor skills of students for the environment.Some evaluations were made according to gender, residence and income status. Although female students are more sensitive to protecting the environment, male students look at this issue only economically. It was determined that pupils living in sites are more sensitive to pupils living in detached houses. Another result of this research is that environmental sensitivity increases with increasing income level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Plastik ve plastik atıkların, geri dönüşümü ve çevreye etkileri konularında öğrenci tutumlarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Plastics and plastic waste, recycling and environmental effects of student attitude determination of issues | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Recycling | |
dc.subject.ytm | Plastic wastes | |
dc.identifier.yokid | 395663 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 284171 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |